Kontorsråtta fryser om händerna – saknar pung

Ego har en eluppvärmd overall, 24 V men då blir du ju fjättrad vid arbetsplatsen. En frusen granne till mig har en elmadrass, 220V, under mattan vid läsfotöljen. Både han och hans katt uppskattar det.
Ev besökare får sitta i hans +18° relativa värme. Ylle värmer gott.

Det är strumpskaften som jag använder ;) De som jag har på just nu har inte ens hål för tummen, men funkar fint ändå. Jag hade glömt att ta på dem och var kall om fingrarna för en halvtimme sen, men nu är de på och fingrarna är goa och varma igen. Två klipp så är det klart! :)

Vill du köpa många värmepåsar finns de billigt på ITAB.

Kom precis på att jag har en hel hög singel-strumpor där makan försvunnit... Begriper inte hur det går till, men så är det iallafall. Får väl ta två olika strumpor :)

Blodtryck

Ett långskott:
Har du kollat ditt blodtryck? Det är inte ovanligt att människor med lågt blodtryck fryser om händerna, då den perifera cirkulationen i kapillärer och andra mindre blodkärl inte blir tillräcklig. Jag har en kollega som har ett systoliskt blodtryck på mellan 80-90 och hennes händer känns som vore de djupfrysta.

Hälsningar från syster David

kanske detta... ?

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17098&plats_id=1388

Jag var tveksam till en början men min kompis övertalade mig. I kajaksammanhang, och många andra ger de den där lilla extra värmen samtidigt som de saknar sömmar (sköna, eller o-obekväma), ventilerar lagom, ger bra grepp och hyffsat bibehållen känsla... åsså kostar de 30 bagis... å mindre än det om du köper 6 par (ett par i bilen, ett par till kajaken, ett par till kontoret åsså reserver)

Me like!

PS. Annars är kanske handledsmuddar smart, å billighetsvarianten med avklipta udda strumpor - i olika varianter - kan ju sätta ett "grunge-fashion-landmark" på kontoret :eek:)

Ett långskott:
Har du kollat ditt blodtryck? Det är inte ovanligt att människor med lågt blodtryck fryser om händerna, då den perifera cirkulationen i kapillärer och andra mindre blodkärl inte blir tillräcklig. Jag har en kollega som har ett systoliskt blodtryck på mellan 80-90 och hennes händer känns som vore de djupfrysta.

Du, det var en klok idé. Brukar inte ha det, men ska till blodcentralen på onsdag, så får försöka komma ihåg att kolla det då.

Tack systeryster!

Ett långskott:

Du, det var en klok idé. Brukar inte ha det, men ska till blodcentralen på onsdag, så får försöka komma ihåg att kolla det då.

Tack systeryster!

Håll dig varm på fem platser på kroppen! Runt hand- och fotleder samt runt halsen med tyngdpunkt nacken + en liten bit ned på ryggen. Är dessa fem punkter varma – så brukar resten av kroppen också hålla sig varm.

Thomas

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg