Är det inte till och med så att det just i detta ögonblick är fler levande människor än döda? Eller är det en myt?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kommer vi att dö!?
- Trådstartare Slalomexperten
- Start datum
En sak vi vet väldigt säkert är att det är fler människor som har levat eller lever än det är som har dött.
Levande människor är alltså mer sannolika än döda.
Men det är också mer sannolikt att en som åker offpist på fel ställen dör, än att en som inte gör det gör det. Det finns proffs på plats. Lyssna på dem. De flesta som dör i laviner har antagligen aktivt låtit bli att lyssna.
Levande människor är alltså mer sannolika än döda.
Men det är också mer sannolikt att en som åker offpist på fel ställen dör, än att en som inte gör det gör det. Det finns proffs på plats. Lyssna på dem. De flesta som dör i laviner har antagligen aktivt låtit bli att lyssna.
Men det är också mer sannolikt att en som åker offpist på fel ställen dör, än att en som inte gör det gör det.
Det beror väl på vad den som inte åker offpist gör i stället för att åka offpist?
Har just sett BANFFs banerfilm. Uppenbart är att det finns fler sätt än Offpist att landa hårt på. Från tidigare verksamhet kännare jag till begreppet krigsturism som oxså är en helt onödig timekiller sysselsättning... Men så länge som man håller sig med guide, inte ställer till det för andra( t ex släpper ner laviner över dem) anser jag att man bör få göra vad man vill. Se bara till att ni inte hamnar i listan för kandidater till Darwin Awards (de som dött p g a egen klantighet).
//J
//J
Det beror väl på vad den som inte åker offpist gör i stället för att åka offpist?
OK, att åka off-pist är lite farligt.
Men motsatsen är enligt min ringa mening värre.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg