Kommentera Alvens packlista

Nej, det menar vi inte i dagsläget. Vi menar att det kan komma att bli ett problem. Jag nämnde det i förbifarten, enligt nedan och några kommenterade det sedan.

"OT. Filmburk är ju en klassiker i friluftssamanhang men hur ska vi få tag på filmburkar om 5-6 år? Ingen använder dem ju längre."

Jag förstår. Jag menar ju att det nog inte bör vara ett allt för stort problem ännu, och förmodligen inte om några år heller, men någon gång blir det rimligen ett problem.

Det är bara att bunkra upp grabbar! ;)

Resultat

Tack för alla kommentarer! Packandet inför solovandringen är nu helt klart. Ryggsäcken slutade på 10797 g (inkl mat och bränsle), plus att det jag har på mig (inkl stavar) väger 1936 g. Totalsumma alltså 12,7 kg, varav mat och bränsle väger 5278 g.

Några kommentarer:

* Inga lampor
* Platypusflaskan hänger med, 29 g för mornar utan att krypa ur sovsäcken är det värt.
* Boken jag har med väger 450 g, men så är det också en av Neil Gaiman jag inte läst :)
* Maten kommer att ge mig ca 3000 kcal per dag.
* Det blir Esbitkök :)
* Sovsäcken har bytts mot en Alpkit Pipedream 400 (754 g), lite mer marginal där. (Sålde min Marmot Atom och gick +/-0 på bytet :))
* Jag är ute i sex dygn.

Jag återkommer med mer detaljerad slutlig packlista så småningom.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg