Ja, precis. På camping finns det normalt kök/pentry som man man använda. Risk dock att det är många som använder det om det är en större camping med många tältgäster. Mindre campingar som t.ex. drivs av en husvagnsklubb så brukar man ofta vara ensam i köket. Kokplatta och diskbänk brukar finnas som minimum, ugn och vanlig spis är rätt vanligt. En del campingar har t.o.m. diskmaskin.
Men jag tror inte det är nåt problem att köra kokplatta, men de brukar ha vissa krav på hur elanslutningen ska göras. Jag tror inte det är ok att ha grejerna på marken, men jag har t.ex. sett folk (med tält) som har elplats bara för en eldriven kylväska och laddare till mobilen. Vi har dock kört med Trangia (och en extra toppmonterad brännare) under alla år vi campat och jag har tyckt det fungerat bra. Fördelen med det är att man inte MÅSTE ha elplats, ibland kan elplatserna vara slut och framförallt så brukar de vara nån 50-lapp dyrare per natt (och så mycket el gör man ju inte av med om man nu inte har en kupevärmare med sig och kör hela dygnet). Vi har aldrig tyckt det varit värt den extra kostnaden (och sen har vi ju aldrig haft sladd med oss heller). Ladda mobiler och sånt har vi gjort i samlingsrum eller kök medans vi ätit/lagat mat eller diskat.
OBS! Köken brukar INTE ha kokkärl och sånt, så det måste man ha med sig ändå.