Komfort...
Jo, jag håller med om att komforten är bättre på en 'bra' (läs dyr) som är tillverkad för långfärd. Men en cykel för 12000+ kan vara en för stor investering för många, vilket leder till att det inte blev någon cykel överhuvudtaget. Innan första turen är man orolig och vill att allt ska vara perfekt.
Jag vill bara trycka på att man kan göra långa eller korta turer på nästan vilken cykel som helst. Huvudsaken är att cykeln är lagom stor och att alla delar är hela och rena =)
// Mvh Morgan
Alla cyklar kan gå sönder så det är ingen skillnad på billiga eller dyra cyklar i det avseendet. Däremot kan det skiljas på hur de är att cykla på.
1992 köpte jag en Cannodale T1000 för 12000 kr som då ansågs vara en av de bästa långfärdscyklar som gjorts.
Ifjol sålde jag denna cykel då jag själv bytt till en långfärdsliggcykel. Han som köpte Cannondale cykeln skulle cykla med flera andra från London till Israel som en fredsmanifestation. Han skickade mail under resan gång där han flera gånger konstaterade att Cannondalecykeln var helt överlägsen alla andra cyklar. Ingen annan cykel gick så lätt och var så bra långfärdscykel som den.
Cannondale T1000 väger med allt monterat som pakethållare, lowrider, skärmar, lyse, flaskhållare 13,5 kg!
[/QUOTE]
Är liggcykel nått att satsa på?? Jag har kollat lite, med betoning på lite, och det verkar vara kostsamma saker. Vad är dina erfarenheter?? [/QUOTE]