Har en ganska ojämn och brant stig att ta kajaken ner till vattnet. Har kajakkärra enligt bilden (biltema) och surrar fast kajaken med en spännrem, fram och tillbaka över kajaken (enl röda trecken). Jag skulle så klart tagit en bild med kajaken fastspänd men kom på det när kajaken var avlastad. Det brukar bli att kajaken sätter sig lite på tvären på vagnen då jag kör mot en lite sten eller annan upphöjning. Det går inte bra att köra kajaken varken upptå eller neråt. Neråt lite lättare då gravitationen hjälper till lite.
Har också provat med att sätta spännabandet diagonalt (blått i bilden) men det kändes ännu sämre.
Spänner remmen rejält hårt men kajaken verkar ändå röra sig öve.
Har provat med att ha stödet framåt resp bakåt men ingen revolutionär skillnad - möjligen något bättre med stödet framåt.
Både uppför och nerför håller jag i aktern och jag är bakom kajaken på vagnen.
Gör jag något fel eller är det en kass kärra eller kan man inte köra kajakvagn på stökig stig?
/Patrik
Har också provat med att sätta spännabandet diagonalt (blått i bilden) men det kändes ännu sämre.
Spänner remmen rejält hårt men kajaken verkar ändå röra sig öve.
Har provat med att ha stödet framåt resp bakåt men ingen revolutionär skillnad - möjligen något bättre med stödet framåt.
Både uppför och nerför håller jag i aktern och jag är bakom kajaken på vagnen.
Gör jag något fel eller är det en kass kärra eller kan man inte köra kajakvagn på stökig stig?
/Patrik