Köpte ett billigt kina-vattenfilter

Om det släpper igenom bakterier så skulle det inte ens göra nytta i en Svensk fjällbäck. Bakteriesäkra filter kostar inte mycket, problemet är att göra filter som inte stoppar igen och som kan användas säker under längre tid.

Ja, visst är det så, men då får man nog titta på andra filter än från ebay för $30..vilket jag antod var rätt uppenbart..
Som sagt, meningen var inte att sitta o göra en komplett bioanalys med allt vad det innebär, ja är nöjd om filtret fixar att "rena" vattnet till klarhet...och som sagt, om ja nu skullel ja dricka av vattnet, så kokar jag ändå det.
 
Men grumligt vatten betyder inte automatiskt att det är farligt... Det räcker antagligen med ett kaffefilter för att få bort det grumliga.
 
Odlade vattenanalyser tar tid och är inte gratis för alla.
Behöver man vattenfilter behöver man ett som fungerar, annat är bara pjatt. "Testade mitt Straw" och det är förbrukat. Förseglat håller det i minst 20 år.

Att anmäla uppackningar och vändningar är mest slöseri med egen och andras tid. Anmälan av prylar kräver Utsidan att du har brukat under tid och förhållanden.
 
Av alla forum jag är medlem på, så är detta det absolut värsta, mest pretentiösa, elitistiskt kantade forum med god marginal...
Jag har vid flera tillfällen postat både trådar men även inlägg, bara för att bli bemött med en syrlighet som verkligen utmärker de här forumet...tack o lov behöver man inte vara kvar...
 
Av alla forum jag är medlem på, så är detta det absolut värsta, mest pretentiösa, elitistiskt kantade forum med god marginal...
Jag har vid flera tillfällen postat både trådar men även inlägg, bara för att bli bemött med en syrlighet som verkligen utmärker de här forumet...tack o lov behöver man inte vara kvar...

Jo gnälliga mesproppar och dryga besserwissers finns det här och på de flesta andra ställen. Men det kan man ruska av sig mestadels. Överlag tycker jag Utsidan är trevlig, framförallt vår knivtråd.
Synd om du lämnar oss. Jag tycker dina bidrag här är värdefulla :)
 
Har sneglat ett tag på dom här billiga $30 vattenfiltren man kan köpa på ebay ett tag...så tillslut köpte ja ett, mest för att se om de överhuvudtaget är något att ha.
Passade även på att göra en lite videorecension och visa hur det ser ut..
Det är _väldigt_ litet och volymen vatten/minut är ju såklart inte den bästa..men ja måste säga att jag är positivt överraskad än så länge.
Kvarstår att prova det skarpt bara =)
Här är videon

http://www.youtube.com/watch?v=46KpF-dS52E

ser ut att vara från denna tillverkare http://www.pureeasy.com/Products/Protable_Water_Filter/248.html
Det finns testdokument länkade där.
Har faktiskt ett själv men har inte testat det, fanns ingen information om hur mycket man kunde rengöra den, då man sandpapprar försvinner det lite och blir det för mycket så slutar den filtrera.
Köppte ett sawyer squeese filter istället, inget sandpapprande http://www.sawyer.com/ jag hittade ett för ca $40 ink frakt med tre olika påsar.
Rekomenderas.
 
Jo gnälliga mesproppar och dryga besserwissers finns det här och på de flesta andra ställen. Men det kan man ruska av sig mestadels. Överlag tycker jag Utsidan är trevlig, framförallt vår knivtråd.
Synd om du lämnar oss. Jag tycker dina bidrag här är värdefulla :)

Ja, det är faktiskt en av dom få trådar jag gillar att hänga i! Tack, det uppskattas! jag försöker i alla fall bidra med konstruktivitet.
 
ser ut att vara från denna tillverkare http://www.pureeasy.com/Products/Protable_Water_Filter/248.html
Det finns testdokument länkade där.
Har faktiskt ett själv men har inte testat det, fanns ingen information om hur mycket man kunde rengöra den, då man sandpapprar försvinner det lite och blir det för mycket så slutar den filtrera.
Köppte ett sawyer squeese filter istället, inget sandpapprande http://www.sawyer.com/ jag hittade ett för ca $40 ink frakt med tre olika påsar.
Rekomenderas.

Helt korrekt!
Testdokumenten har jag läst igenom, och mycket riktigt så är det "testat" men detta kan man ju å andra sidan inte lita blint på.
 
Av alla forum jag är medlem på, så är detta det absolut värsta, mest pretentiösa, elitistiskt kantade forum med god marginal...
Jag har vid flera tillfällen postat både trådar men även inlägg, bara för att bli bemött med en syrlighet som verkligen utmärker de här forumet...tack o lov behöver man inte vara kvar...

Tyvärr håller jag med att det alltför ofta är så här, i denna tråd kanske jag kan ha bidragit lite till det men jag tycker att just vattenfilter är inget man tar lätt på om man nu känner att det finns risk att det behövs. Anmäl gärna otrevliga inlägg till admin så tror jag det blir bättre i längden.

I övrigt så gillar jag ditt initiativ med en produktfilm, mer sånt tack!
 
Tyvärr håller jag med att det alltför ofta är så här, i denna tråd kanske jag kan ha bidragit lite till det men jag tycker att just vattenfilter är inget man tar lätt på om man nu känner att det finns risk att det behövs. Anmäl gärna otrevliga inlägg till admin så tror jag det blir bättre i längden.

I övrigt så gillar jag ditt initiativ med en produktfilm, mer sånt tack!

Jag håller helt med, men å andra sidan så antar jag att som vuxen människa, borde jag själv kunna avgöra huruvida användandet av ett filter är eller inte är lämpligt...dessutom var inte meningen med tråden att ifrågasätta om eller hur jag utfört bakteriella test, om jag är klok nog att använda det eller inte..
Jag köpte ett billigt vattenfilter för att jag var nyfiken, och ville dela med mig av mina erfarenheter så att andra kan få ställa frågor, få information, avvisa eller vad de nu är man vill göra med informationen..inte att bli halvt idiotförklarad.
Just av den anledningen tog jag mig även tid att göra en produktfilm så att man får möjlighet att se hur det faktiskt är uppbyggt inuti.
Gillar man inte det som jag postat, har man full frihet i att ge fan i att läsa eller avfärda informationen som strunt och gå vidare till nästa ämne.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AnteÅ Köpte vandringsstavar på Lidl... Utrustning allmänt 26
vandrafjäll Ett otroligt bra bemötande av Lundhags Utrustning allmänt 6
greenfish Fjällräven kundservice, är detta ett skämt? Utrustning allmänt 56
Askel Sy ett delaminerat liggunderlag, går det? Utrustning allmänt 1
Caminista Vada i vandringsskorna eller ha med ett par extra sandaler? Utrustning allmänt 23
Tapio_ut Allt-i-ett-tvättmedel? Utrustning allmänt 16
majkelsson Efterlyses Stroppar alternativt ett Tips Utrustning allmänt 6
Iggle Nu blir det ett par scout... Utrustning allmänt 39
Kal-P-Dal Solcellsladdare och lampa i ett. Utrustning allmänt 11
Frandsén91 Benchmade 201 activator..är d2 ett bra stål? Utrustning allmänt 14
Aleks_T Syr en quilt, nån som har ett gammalt tält, alt ripstop att skänka? Utrustning allmänt 8
koskenkorva MSR Alpine 2 Potset ,besvikelsen är ett faktum! Utrustning allmänt 16
lisayey Har ett tält men ingen användarmanual! Utrustning allmänt 4
marja ett inlägg i kniv debatten Utrustning allmänt 1
hhhh Även litet fynd kan vara ett fynd Utrustning allmänt 31
flying_dutch vad ska ett första hjälpen apotek innehålla? Utrustning allmänt 52
Vättlefjäll Är det inte dags för ett gruppköp? Utrustning allmänt 2
Geäst Skulle behöva hjälp med ett par läckande kängor Utrustning allmänt 8
niking Dålig mobiltäckning snart ett minne blott? Utrustning allmänt 10
mipert Hur kapar man 5 cm slana med ett snitt med Morakniv? Utrustning allmänt 186
Hiza Ett etiskt dunproduktsval Utrustning allmänt 0
svanbom Hur går man in ett par vandringskängor? Utrustning allmänt 1
klippen Ännu ett bevis på skidors överlägsenhet Utrustning allmänt 13
haskell Gitarr: Ännu ett skäl för UL! Utrustning allmänt 14
Carlarmfelt alpin solskyddsfaktor för läppar och ansikte 1 ett Utrustning allmänt 2
Öjvind Kanot-,cykel-,trädgårdsvagn i ett stycke! Utrustning allmänt 16
madir Utsidans medlemmar - ett hyvens släkte Utrustning allmänt 5
dePaul Äntligen ett kärt ämne :-) Utrustning allmänt 33
Nordiska Motorcyklister BILLIGT, BILLIGT, BILLIGT!!! Bra..? Utrustning allmänt 33
-Patric- Billigt och lätt, går det? Utrustning allmänt 134
salgo60 Billigt paket från Nepal Utrustning allmänt 0
greendanger Smart & Billigt Utrustning allmänt 12
johnliungman Klocka med höjdmätare, billigt? Utrustning allmänt 0
Vandrare Polarklockor billigt Utrustning allmänt 7
skogenskonung Köpa Teva-sandeler billigt och smidigt Utrustning allmänt 2
flamma Arcteryx bora, länk till billigt köp! Utrustning allmänt 7
Farbror Vad är billigt i USA? Utrustning allmänt 8
Johan es Bra och billigt pulsur? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar