Utifrån ditt svar verkar det som du endast har tittat på bilden och helt struntat i att läsa texten, inte ens de citerade raderna under bilden.
" even when the chain is perfectly aligned in the 48 X 18-tooth, 53 X 19-tooth, and 39 X 25-tooth gears—hence no frictional losses due to cross-chaining—the 1X system consumes more power than the 2X on either chainring."
Jissus, jag skummade igenom texten. Fastnade för att testet kom fram till en medelförsämring på 3 watt. Att ha en för stor och fladdrig jacka kan göra lika stor skillnad.
3W är medelförsämringen under testets förutsättningar.
Tex för en cyklist med annan vikt ändras förstås även effektförlusten.
Ja, precis. Vikt kopplat till kraftutveckling är helt avgörande i prestationsorienterad cykling.
Hur kan du vara så säker på det?
Särskilt utan någon som helst källa, dessutom utan att ange vilken viktskillnad det krävs
Det enda obestridliga faktumet verkar vara din egen oförmåga
Du, jag träningscyklar runt 1000 mil om året. Tävlar även en del samt följer proffscykling på TV. Jag vet att det finns mängder av info om vikt på cykel och cyklist utifrån olika perspektiv. Eftersom du verkar vara så förträfflig kan du säkert söka upp den informationen själv. Eftersom du verkar vara mycket cykelintresserad så tror jag att du säkert egentligen känner till och förstår vad jag menar.
För övrigt kan jag slå ett slag för en grusvägscykel eller cykelcross. Gärna med 1x klinga. Låter som att det skulle passa TS.
Senast ändrad: