Köphjälp önskas

Vi avvaktar.

Vad snällt.
Laila har börjat lite motionspaddling i Delsjön så vi har kalarat oss fint med motionsflottan.
Vi avvaktar för att testa Reval kajaks kommande kajakmodeller innan vi bestämmer oss slutgiltigt.

Hitills ligger Nelo Inuk överst på hennes önskelista.
Hon är inte riktigt lika intensiv i sitt habegär som jag vilket kanske kommer borga för ett klokt val.

Trappers BarraQ ser mycket fin ut tycker jag. Men som sagt vi avvaktar kommande Reval kajaker.

Re: Re: Vad har hon paddlat?

Lorre2; sa:
thureb; sa:
Vad gillar din fru för lådor? Vill hon ha liten eller stor sittbrunn?

Vågar jag föreslå en VKV-låda t ex Måsen, Anita eller Lisa? Tillverkas Anita och Lisa fortfarande med underliggande roder? I så fall är detta att föredra på t ex HBB.

Se http://www.bkk.se/sida.php?id=292

Thure

Vad hände med din åsikt om måsen?

"Måsens brunn är ett missfoster. Den är inte gjord för eskil även om det går (jag har lyckats). En liten brunn är säkrare i stora vågor då det är mindre risk att vågor trycker in kapellet."

Från tråden "Vad ska en nybörjartjej satsa på för kajakmodell?" 2005-07-28 16:29

Bara tyckte det var lite kul.

/JL

Jag står för det jag skrev men det är inte jag som väljer. Nu har hon ju erfarenhet av Måsen enligt tidigare inlägg ovan. Dessutom så verkar hon knappast vara någon nybörjare så jag tror att hon kan välja eller välja bort sittbrunnsalternativ själv.

Måsen kan vara ett vettigt alternativ på HBB även om sittbrunnen enligt undertecknad är tveksam.

Thure

Måsen ok

Måsen var mycket trevlig att paddla.
Laila gillade den skarpt, hon kan inte rolla. Men hon sitter så rak och fin i ryggen med tyngpunkten mitt över kajaken i alla lägen.Hon bekomms därav inte av vågor som får mina knän att darra av oro för en ev kapsejsning, vilket gör att hon inte känner något större behov av en liten sittbrunn. (Ett skäl till att Inuken inte ligger i garaget redan.)
Det stora minuset på VKV är luckorna som trots "riktigt handhavande" börjar läcka tids nog.
Släprodret funkar bra men kinkar allt för ofta efter landstigning på någon sandig strand, så någon kamrat alltid får rycka in och ge en kamratlig knuff nedåt på rodret.
Visst man kan stiga i land utan att få sand på rodret, men på en "riktig långtur" med tung kajak håller inte vi på med sånt fjolleri.

Isrodret.

Nej isrodret är inte känsligt för sand, men har väl lite andra nackdelar eller?

Det optimala rodret måste vara ett underliggande som fälls upp i en box ala skädda vid landkänning.
Vet en del som trixat med det och nästan luckats få till det.
Vem blir först med detta i mina ögon optimala roder?

Re: Isrodret.

Sven Abrahamsson; sa:
Det optimala rodret måste vara ett underliggande som fälls upp i en box ala skädda vid landkänning.
Lyss gott folk, vi skådar i fjärran både ära och berömmelse.

Ner i källaren och bygg. Visst tusan är vi heltrötta på att köra sönder våra underliggande roder. Och visst tusan är vi trötta på ett virvelskapande släpande elände som tar vind på sämsta plasten. Lös gåtan!
Ära och berömmelse!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg