köpa skor i skåne... var?

hejsan!

vad finns det för affärer med klätterskor i lunds omnejd?
sist jag var inne på naturkompaniet så kostade de skorna
de hade där tusen spänn och uppåt.
jag är dock en nybörjare och skulle vilja komma undan lite
billigare än så. finns det något i t.ex. malmö?
köpenhamn är ju också ett alternativ, där har jag bl.a. hittat
http://www.fjeld-fritid.dk/

är det något speciellt jag skall tänka på? eller är det som med många andra dojjor... sitter de bra så duger de
(jo jag vet, de skall vara omänsligt tajta:))

mvh / alex

i lund är nog naturkompaniet den enda butiken som säljer, tyvärr... du kan dock testa northstar.se eller addnature.com... de kan väl tänkas vara lite billigare... i köpenhamn ska det finnas billigare, bland annat five-ten dojjor som jag själv använder och är nöjd med (anasazi lace-up)... annars skulle jag nog tycka att det bästa alternativet vore att ta kontakt med Kettil Myrstrand som säljer Tenayadojjor på Skånes Klätterklubb... har inte provat dem själv men har bara hört bra saker om dem... de ligger en bit under tusenlappen och man får också en medlemsrabatt som medlem i klubben... just nu är Kettil dock nere i Fontan men han kommer väl snart tillbaks :)

Outside har rea på en av modellerna som de säljer.
Det är en toffla av märket Scarpa, kommer inte ihåg vad modellen heter.
500 pix

låter gytt, skall jag defintivt kolla upp.
outside har ingen websida va? hittar ingen iaf.

/ pirx

ps. och tack för alla svar:)

Bom har även en hel del på Din sko. Några av deras toffelmodeller är grymma! Och dessuttom finns det jäkligt många dammodeller.

TENAYA

Näe du Rapp, nu får du allt sluta vara så där tokrolig.

Jag säljer spanska kvalitetsskor som används av de bästa. Märket heter TENAYA. Priset är fördelaktigt; kring 800:- paret om du är medlem i klubben och drygt 900:- om du inte är det. För närvarande finns det två olika modeller att välja mellan. En med karborreband och en snörmodell.
Ring mig på 0736-189622 eller skicka ett mail till kettil_myrstrand@yahoo.se om du vill komma upp till väggen och prova dem! Lite enklare än att beställa över nätet - man vet liksom vad man får.

/Kettil

jag får nog hålla m kettil- att köpa skor på nätet utan att veta exakt vilken modell/stl man vill ha är dömt att misslyckas...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg