Jaha, efter några år borta från detta forum så får jag väl erkänna att jag inte längre har så bra koll på pjäxmarknaden. Jag kör kite och funderar på att överge min älskade Telisåkning då jag måste erkänna att jag inte längre åker så mycket att man har roligt de få ggr (få skiddagar medför ju låg sannolikhet till fin offpist) man kommer ut. Att harva runt i stenhårda pister är dyngtråkigt och alldeles för jobbigt med Telis så nu blir det nog Rando för mig. Eftersom jag vill ha grejor som funkar bra för snökiting så blir Rando alternativet då man kanske måste ta sig hem utan vind. Till frågan då:
Vilken strl ska man gå på på pjuxen? Eftersom det är väldigt svårt att prova så får jag nog lite till er.
Mina telispjux är Garmont Energy i strl 27,5. Möjligen skullle jag behövt strl 28 men eftersom man då gick över till en strl större på skalet så var risken stor att innerskon skulle töja sig för mycket och med tiden då bli för stora. Kan jag anta att Garmonts Randopjux har samma "strl indelning" som Telisarna, mao ska jag välja 27,5 i Garmonts Randopjäxor? Hur är det med Dynafit?
Någon som kan ge besked.
/Urban.
Vilken strl ska man gå på på pjuxen? Eftersom det är väldigt svårt att prova så får jag nog lite till er.
Mina telispjux är Garmont Energy i strl 27,5. Möjligen skullle jag behövt strl 28 men eftersom man då gick över till en strl större på skalet så var risken stor att innerskon skulle töja sig för mycket och med tiden då bli för stora. Kan jag anta att Garmonts Randopjux har samma "strl indelning" som Telisarna, mao ska jag välja 27,5 i Garmonts Randopjäxor? Hur är det med Dynafit?
Någon som kan ge besked.
/Urban.