om nån prutar när jag säljer grejer så är det helt ok, trevligt rent av! av alla mina hundratals grejer jag köpt och sålt har jag både sänkt priset, och fått mer betalt än jag skrivit ut.
ofta har jag skrivit "pris efter förmåga", betala lite mer om du känner dig rik, eller mindre om det är knapert. skulle jag sälja nått dyrare vill jag såklart ha betalt men skulle verkligen inte bli sur om nån prutade. hoppas inte jag gjort folk allt för ilskna när jag prutat!
nått som är kul och som jag gjort många gånger är att byta, har flera gånger föreslagit ett byte istället för pengar, speciellt om jag har annonser uppe då kan ju säljaren se om det är nått kul den vill ha.
jag har bytt ett par telispjäxor mot ett par skidor, en superfin rygga mot ett paket med hemliga överraskningar(säljaren tycke det lät kul, fint! obs det var bra grejer! ), ett gaskök mot gratis övernattning, en sovsäck mot ett par startkablar och ett liggunderlag.
jag upplever det som att dom flesta är trevliga och gillar att skriva med likasinnade friluftsintresserade personer, om det så är lite prutning, bytesförslag eller vad som. men råkar jag skriva till nån som kanske inte är på samma humör som mig, ja då avslutar jag ju bara skrivandet/samtalet och går vidare i livet, nöjd med att inte vara en astråkig superlättstött borgarbracka haha, förlåt. men, att folk blir så jävla lätt kränkta av att nån prutar eller heter mehmet eller inte tänker tycker eller agerar exakt "rätt" är fan sorgligt.
när det finns så mycket skit i världen borde vi välja våra strider, utgå från att folk vill väl, tolka varandra välvilligt och anstränga oss för att göra vardagen bättre för folk runt om oss. det gör det också lättare att ta oss igenom svårigheter som att bli snuvad på en säljannons på ett internetforum, eller en dålig dag på jobbet, trubbel i nån relation eller stress och sorg över nån familjemedlems missbruksproblem eller tappad livsgnista.
asså, lite måste vi ju endå kunna tåla. att nån prutar, hallå det är inte så farligt!
användaren ååh: om jag prutar när du säljer nått så hoppas jag du säger till att priset är satt, då respekterar jag såklart det och så blir vi båda nöjda. och jag menar inte att just du är en borgarbracka, vi har alla en liten äcklig rätt ska vara rätt-borgarbracka på nån axel tyvärr. vi får hjälpas åt att hålla styr på dom! och bereda väg för dom mer solidariska och modiga knytt som sitter på andra axeln.