jag skulle satsa på en lampa med 1st AA
-det finns batterier över hela världen
-lampan blir tillräckligt smidig för att alltid kunna tas med, ej för lång att bära i bälteshölster
-man kan köra slut på alla udda batterier (behöver ej byta dom två och två)
-med de lampor som nu finns på marknaden räcker det gott
jag skulle hoppa över dom steglösa och de med många effektlägen
- man använder bara tre lägen i praktiken
- de steglösa bla nitecore drar ström när den ligger standby
det jag tycker man behöver är:
ett läge med moonlight, alltså mycket svag, dels för nödsituationer, där man vill spara batterier och kunna lysa upp till 48timmar, vilket dom flesta klarar på ett AA, eller för att man inte vill lysa upp en hel teater eller biosalong.
ett normal läge, där man är i nivå med en maglite 2AA i styrka men tiofalidig drigt tid
och sedan ett max läge där man blåser på för fullt, mer än D3án men i kanske 1-1,5timma
dessa rekomenderar jag;
JETbeam JET-I PRO V2
eller 4sevens.com modell Quark 1AA (f.ö bra ställe att beställa andra lampor från också, fri frakt mm)
Glöm inte att berätta vad du köpte och om du blev nöjd. det är så vi får ut något av trådar som dessa.
-det finns batterier över hela världen
-lampan blir tillräckligt smidig för att alltid kunna tas med, ej för lång att bära i bälteshölster
-man kan köra slut på alla udda batterier (behöver ej byta dom två och två)
-med de lampor som nu finns på marknaden räcker det gott
jag skulle hoppa över dom steglösa och de med många effektlägen
- man använder bara tre lägen i praktiken
- de steglösa bla nitecore drar ström när den ligger standby
det jag tycker man behöver är:
ett läge med moonlight, alltså mycket svag, dels för nödsituationer, där man vill spara batterier och kunna lysa upp till 48timmar, vilket dom flesta klarar på ett AA, eller för att man inte vill lysa upp en hel teater eller biosalong.
ett normal läge, där man är i nivå med en maglite 2AA i styrka men tiofalidig drigt tid
och sedan ett max läge där man blåser på för fullt, mer än D3án men i kanske 1-1,5timma
dessa rekomenderar jag;
JETbeam JET-I PRO V2
eller 4sevens.com modell Quark 1AA (f.ö bra ställe att beställa andra lampor från också, fri frakt mm)
Glöm inte att berätta vad du köpte och om du blev nöjd. det är så vi får ut något av trådar som dessa.