Nu är det dags att köpa min första kajak.
Har paddlat en del. Har paddlat lättare raceingkajaker typ fenja, elio container 51 och liknande.
Testat vkv Lisa, nån prijon plastlåda (vet ej vad det var för modell), tahe plastlåda (samma här vet inte modell), zegul arrow play mv.
Gillar Lisa men vill kunna rolla och i Lisa ramlar jag ur hur jag än försöker.
Ingen av plastlådorna tilltalar mig då de känns som pråmar och är för tröga att paddla.
Gillar zegul arrow play trots att det var en i plast jag testade. Men mv känns för liten för mig så behöver nog gå upp på en hv för att det ska vara aktuellt.
Nu till mina funderingar.
Vill ha en snabb lättdriven, snabb och gärna lättrollad kajak.
Vill någorlunda kunna hänga med min dotter som kör racinkajak (iaf denna sommaren😂😳)
Behöver ingen packning med mer än en dags lunch för 2.
Har kollat på Melker och gillar deras koncept men har ingen koll på hur de är att paddla.
Tittar också på Thomassons Black Pearl eller liknande grönlänningarna.
Är 185 lång och väger 105kg och har 46 i skor.
Är jag ute och cyklar? Vad har ni för tips på andra märken mm.
Vill inte ha en surfski.
Bomba mig med åsikter och idéer😃
Har paddlat en del. Har paddlat lättare raceingkajaker typ fenja, elio container 51 och liknande.
Testat vkv Lisa, nån prijon plastlåda (vet ej vad det var för modell), tahe plastlåda (samma här vet inte modell), zegul arrow play mv.
Gillar Lisa men vill kunna rolla och i Lisa ramlar jag ur hur jag än försöker.
Ingen av plastlådorna tilltalar mig då de känns som pråmar och är för tröga att paddla.
Gillar zegul arrow play trots att det var en i plast jag testade. Men mv känns för liten för mig så behöver nog gå upp på en hv för att det ska vara aktuellt.
Nu till mina funderingar.
Vill ha en snabb lättdriven, snabb och gärna lättrollad kajak.
Vill någorlunda kunna hänga med min dotter som kör racinkajak (iaf denna sommaren😂😳)
Behöver ingen packning med mer än en dags lunch för 2.
Har kollat på Melker och gillar deras koncept men har ingen koll på hur de är att paddla.
Tittar också på Thomassons Black Pearl eller liknande grönlänningarna.
Är 185 lång och väger 105kg och har 46 i skor.
Är jag ute och cyklar? Vad har ni för tips på andra märken mm.
Vill inte ha en surfski.
Bomba mig med åsikter och idéer😃