Akta er för notebookexperten.com. Den där siten försöker att lägga in diverse skitprogram som försöker att sända dina cookies som mail varje gång du loggar på din dator. Allt sådant har jag spärrat på min dator vilket medförde att det blev tidsutlösning och därefter en massa skumma förslag på nerladdningar av ytterligare diverse skitprogram. Bl a påstods att min systemklocka går fel och så erbjöds jag att ladda ner ett program som sänder cookiesfilen vidare…
Mitt egentliga ärende var att informera om att Vistan kostar 4285:- inklusive moms i en affär här i Östersund. Fast frågan är om inte CS60 är ett bättre val p.g.a. den längre driftstiden. Om jag förstått saken rätt så kan man skanna kartor i färg och anpassa dessa med programmet Fugawi och köra dessa direkt i Garmin Vista eller CS60…
När det gäller MIO 168 så verkar den vara OK på sitt sätt men batteritiden gör den väl närmast omöjlig t ex för användning flera dagar på fjället. Man kan förvisso bygga ihop ett batteripack på t ex 26 st R6-batterier och lägga i ryggsäcken och det kanske räcker 150 timmar…
Kanske är det för sent att väcka denna tråd…?
/Harald