Köp Nytt Utanför SV tex UK
eller vänta tills de som köpt nytt nu och varit ute i regn och blåst och alldrig vill tälta mer sätter ut annonser.
Jag köpte och sålde i Maj och juni då var det normala priser,det lär det bli igen.
HH och några till har höga marginaler,kolla på tex Ferino,Geentorp,osv bra tält till bråkdel av priser på Marknadsledande,alla märkestält utom HH som sys i Estland är ju kina tillverkade eller i andra extrema lågprisländer.
Var dock noga med fabrikat på blixlås finns lågpristält med tex. YKK blixtlås,samt vad andra skriver i omdömmen.
Jag köpte ett beg HH det var ej gammalt men extremt UV skadat och affär gick åter.
Jag får ett lika bra Nytt tält från Helsport till lägre pris eller samma som ett beg HH på grund av att de får säljas på Rea.
Om du vill spara köp polyester tält istället för silnylon bättre UV skydd men lägre rivstyrka och tyngre men duger på sommaren om man ej sätter upp på utsatta ställen.
Bland det viktigaste på beg annonser är att se nya foto på det aktuella tältet och ej från tillverkaren det lärde jag mej i våras,
Tält på bilder Helsport 2p Himalaya vinter tält
Helsport Ringstind 2p 2-3 s tält
Hilleberg Tarra Med UV skador Troligen anv på vårvinter med snö