Kyla, brrrr
Det verkar ju som att det funkar si och så när det är ordentligt kallt enligt en av recensionerna. Det hackande ljudet verkar vara precis vad jag upplevt, fast då både på hög höjd och och kyla vid hög höjd.
Angående oktantalet innebär ju det mindre benägenhet att knacka som bränsle till en bilmotor t ex. Vad det innebär för flyktighet vet jag inte men oktantalet behöver väl inte nödvändigtsvis vara kopplat till det eller? Någon som vet närmare? Kokpunkten är kanske lägre för det 76 oktaniga bränslet, och en vätska med lägre kokpunkt skulle ju medföra att det kokade vid en lägre temperatur. Och förmodligen skiljer väl inte ångvärmet så mycket så mycket så ett bränsle med låg kokpunkt skulle funka bättre, koka lättare, på hög höjd/dålig förvärmning. För det är nämligen det jag tror är problemet är; dålig förvärmning. Under drift, alltså inte vid uppstart.
/Jonas
Det verkar ju som att det funkar si och så när det är ordentligt kallt enligt en av recensionerna. Det hackande ljudet verkar vara precis vad jag upplevt, fast då både på hög höjd och och kyla vid hög höjd.
Angående oktantalet innebär ju det mindre benägenhet att knacka som bränsle till en bilmotor t ex. Vad det innebär för flyktighet vet jag inte men oktantalet behöver väl inte nödvändigtsvis vara kopplat till det eller? Någon som vet närmare? Kokpunkten är kanske lägre för det 76 oktaniga bränslet, och en vätska med lägre kokpunkt skulle ju medföra att det kokade vid en lägre temperatur. Och förmodligen skiljer väl inte ångvärmet så mycket så mycket så ett bränsle med låg kokpunkt skulle funka bättre, koka lättare, på hög höjd/dålig förvärmning. För det är nämligen det jag tror är problemet är; dålig förvärmning. Under drift, alltså inte vid uppstart.
/Jonas