Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Knivtillverkning som hobby!
- Trådstartare henjon
- Start datum
Den är fin den där MAW.
Har gjort lite mer på H1:an. Ska använda den några dagar för att känna hur den känns innan jag gör det sista.
Funderar på att fila ett spår runt hela bolstret. Blir det för mycket tror ni?
Fredrik
I ärlighetens namn tycker jag den är ”klar” som den är. Jättefin [emoji106]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Lite mer pics på min nya EDC. Visa bilaga 33679
- Visa bilaga 33680
Sjukt fin, MAW [emoji106] Var det kydex du valde till den?
Den är fin den där MAW.
Har gjort lite mer på H1:an. Ska använda den några dagar för att känna hur den känns innan jag gör det sista.
Fredrik
Snyggt arbete!
Den är fin den där MAW.
Fredrik
Tycker det blir rätt lagom så där faktiskt. Ska bli kul att sen med slutfinish sen!
Sjukt fin, MAW [emoji106] Var det kydex du valde till den?
Inte valt ännu. Men kydex är ju mest praktiskt, och går snabbast!
Senast ändrad:
Hejsan är inte nybörjare men trött på handborra. Vilken pelarborrmaskin skulle ni rekommendera för max 2500 kr för att borra upp knivskaft? Funkar den där lilla Bosch bra som finns på Jula eller är den för liten? Måste ha en rätt kompakt då jag jobbar hemma i köket. Mvh tomas
Jag har haft den som du sannolikt menar, PBD40? Den räcker gott till träborrning, med god precision. Även knivmakerirelaterad metallborrning faktiskt. Jag gillade den, bra värde för den ändå rätt lilla pengen
Jag har haft den som du sannolikt menar, PBD40? Den räcker gott till träborrning, med god precision. Även knivmakerirelaterad metallborrning faktiskt. Jag gillade den, bra värde för den ändå rätt lilla pengen
Vad har du bytat till?
Hej och tack för tips. Kan man borra ett knivskaft eller blir den för kort tror du?
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg