Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Knivtillverkning som hobby!
- Trådstartare henjon
- Start datum
Igår ägnade jag några timmar i en kompis smedja.
Damaskerade knivblad var fokuset och vi lekte med vridna damaskpaket i olika varianter.
Jäklar, härligt!!! Din kompis verkar ha en välutrustad smedja, vilken dröm
Knåpade ihop en kniv till sommarens turer, fuskade dock och köpte ett färdigt blad.
Blir lite begränsningar när man bor i lägenhet och vill slöja 😄
Bilagor
Knåpade ihop en kniv till sommarens turer, fuskade dock och köpte ett färdigt blad.
Snyggt!! Vilka material är det i handtaget, och har du gjort sliran helt själv?
Snyggt!! Vilka material är det i handtaget, och har du gjort sliran helt själv?
Tack! 😊
Handtaget är gjort i masurbjörk som jag betsat, svart vulkanfiber, nysilver och kamelben.
Japp gjorde knivslidan själv av veg garvat läder. Och färgat med narvsvärta.
Tack! 😊
Handtaget är gjort i masurbjörk som jag betsat, svart vulkanfiber, nysilver och kamelben.
Japp gjorde knivslidan själv av veg garvat läder. Och färgat med narvsvärta.
Bra jobb 👍 Är ankaret stämplat? Om inte, hur 17 gjorde du?
Bra jobb 👍 Är ankaret stämplat? Om inte, hur 17 gjorde du?
Jo ankaret är stämplat 😄
Hittade den här på en liten gatuloppis i Barcelona och tänkte att det borde ju bli en unik stämpel på knivarna.
Har gjort 5 knivar nu, lär sig nåt nytt varje gång. Men vore ju sjukt kul att lära sig smida egna blad som ni andra gör.
Bilagor
Jo ankaret är stämplat 😄
Hittade den här på en liten gatuloppis i Barcelona och tänkte att det borde ju bli en unik stämpel på knivarna.
Har gjort 5 knivar nu, lär sig nåt nytt varje gång. Men vore ju sjukt kul att lära sig smida egna blad som ni andra gör.
Fin! Jag håller precis på och provar att göra egna stämplar i aluminium, men mest för mönster, då
Ett par wa-handtag jag pysslar med. Styckade en ärvd bucklig jättekoppargryta för detaljer. Sandpappring kvarstår, så även stämpling av initialer i ändplåtarna och betsa ekträt mörkare.
Nu börjar det likna något
Bilagor
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg