Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Knivtillverkning som hobby!
- Trådstartare henjon
- Start datum
I normalfallet kör jag 45-60 minuter så ämnet blir varmt, spänner det i verktyget, sedan kollar efter ytterligare 60 min. Vid behov justera under de två sista timmarna. Om det är fråga om ett differentialhärdat blad går det att köra efter anlöpning och kallt, pga. den mjuka ryggenHur använder du det? Spänner ut rakt innan anlöpning eller mellan anlöpningar?
Yes, tjocklek på ämnet innan härdning är uppenbarligen viktigt. Jag lämnade lite extra tjock egg denna gång och slapp helt warp, skönt! Hamon verkar riktigt lovande, andra bilden är efter 1 minuts handslip med 120 korn direkt efter härdning, och sedan lite påpenslad FeCl
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Yes, tjocklek på ämnet innan härdning är uppenbarligen viktigt. Jag lämnade lite extra tjock egg denna gång och slapp helt warp, skönt! Hamon verkar riktigt lovande, andra bilden är efter 1 minuts handslip med 120 korn direkt efter härdning, och sedan lite påpenslad FeCl
Bilagor
Det där kommer bli riktigt snyggt!!
Jobbar själv på val av skaftämne till denna petty.
Visa bilaga 32753
Trevlig!!! Jag är mycket svag för denna typ av kökskniv, extremt användbar. Riktigt snygg profil också, syns att du tänkt igenom det några gånger [emoji4]
Problemet löst. Blir brun micarta och svart g10Visa bilaga 32754
Snyggt, är det blåa också micarta? Jag själv kör nog trä igen, men blir mer och mer sugen på att prova nya material
Trevlig!!! Jag är mycket svag för denna typ av kökskniv, extremt användbar. Riktigt snygg profil också, syns att du tänkt igenom det några gånger [emoji4]
Tack, ja profilen blev bra här. Ibland sitter det liksom på ett skönt sätt och man ser och känner på linjerna att det kommer funka. Du vet ju vad jag menar.
Snyggt, är det blåa också micarta? Jag själv kör nog trä igen, men blir mer och mer sugen på att prova nya material
Det är ljuset som lurar oss. Bolsterbiten är också svart.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg