Från Bregenz är det inte så långt till Rätikon, som jag själv besökt två gånger, på både schweizisk och österrikisk sida (andra gången på en lång vandring, 16 dagar, från St. Anton till Poschiavo i Schweiz). Det är vackert, delvis påminnande om Dolomiterna. Trots det vill jag minnas att det går en hel del bäckar genom området, har iaf inget minne av att jag bar ngra större kvantiteter vatten.
Första gången tog jag bussen till Brand och gick upp mot Douglashütte (inte den vackraste, precis), sen gick jag mot platser som Lindauer Hütte vid Drei Türme, Tilisuna, ned i dalen, över till St.Antönien/Partnun i Schweiz och tillbaka till Lindauer Hütte. Andra gången var en mer naturlig rutt,
som även gav mig Schesaplanasugan i Schweiz.
Medlemskap i OeAV (eller SAC, CAF, CAI, etc.) ger rabatt på övernattning i bergsstugor.
På vandrarhem anslutna till HI bör STF-medlemskap ge rabatt.
Första gången tog jag bussen till Brand och gick upp mot Douglashütte (inte den vackraste, precis), sen gick jag mot platser som Lindauer Hütte vid Drei Türme, Tilisuna, ned i dalen, över till St.Antönien/Partnun i Schweiz och tillbaka till Lindauer Hütte. Andra gången var en mer naturlig rutt,
som även gav mig Schesaplanasugan i Schweiz.
Medlemskap i OeAV (eller SAC, CAF, CAI, etc.) ger rabatt på övernattning i bergsstugor.
På vandrarhem anslutna till HI bör STF-medlemskap ge rabatt.