Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
men min fördom är att den här typen av statusklockor kanske bärs till viss del för att skapa respekt hos omgivningen och kanske minskar de t o m risken att bli utsatt för våld eller stöld.
Jag blev lite besviken när jag läste tråden, jag tänkte först på Bamses kompis Skalmans mat-och-sov-klocka, och läste nyfiket för att få reda på vilka händelser som skulle påannonseras av en klocka för yrkesmilitärer. Sen handlade det bara om vanlig fåfänga.
Visst håller Haglöfs tälten, jag annvände Twin Peak på Aconcagua 96 och de fungerade OK. Sedan dess har men gjort om kanaler och dragkjedjor men det får väl räknas som småsaker.
Visst, Hilleberg HAR bättre vävar vilket medför att de blir lättare och får högre hållfasthet.
Nej, det mest skrämmande jag varit med om var för några år sedan när den lokala shoppinggallerian öppnade med ett antal riktigt feta lockerbjudanden. Situationen i kön utanför porten i öppningsögonblicket är nog det närmaste ett inbördeskrig jag lär hamna i... Det vete fan om en Rolex klarat den stormen.
Kul att se denna tråden då jag för bara en vecka sen uppgraderade mig med ny klocka. En Casio G-shock G-7500 blev det.
Bästa funktionen är vibratoralarmet. Perfekt om man inte vill väcka andra (på logement eller i skogen) eller ge bort sin position.
Innan använde jag i många år en Victorinox Original. Rätt så basal klocka med ljusdioder. Den får nog fortsätta följa med på semesterresor till u-länder där man inte vill skylta med en "high-tech"-klocka som Casion
Blir nog en Luminox snart för min del og. Clas -klockan kan jag ha till annat, he he. Jag har letat efter en med analog visning OCH med lyse eller lysande siffror, och se, Luminoxen har det. Kan bli bra.
Luminox köper man till bra pris på heinnie.com och knifeworks.com
Jag är störtnöjd med min daydate field chronograph eller vad den nu heter. Nästa klocka för mig blir LÄTT en Garmin Fenix!
Luminox köper man till bra pris på heinnie.com och knifeworks.com
Jag är störtnöjd med min daydate field chronograph eller vad den nu heter. Nästa klocka för mig blir LÄTT en Garmin Fenix!