Klättershopping i Prag

Vi är ett gäng klättrare i Lund som har hört talas om att det är billigt att shoppa klätterprylar i Prag. Någon som vet något om det? Vad är billigt och var hittar man det? Det sägs också finnas en klippa mitt i någon park i centrala Prag, men ingen vet var. Hjälp tack.
 
Tjeckiska klätterprylar

Hej !

Jag har själv tjeckiskt ursprung och vistas en hel del i Tjeckien. Jag ska be att få återkomma om klippan i centrala Prag (om inte nån annan hinner före...) Jag tror jag vet vilken park du menar. Annars finns det superb klättring i Prags omgivningar, de berömda karst-områdena, ni vet ! Kontakta gärna Cesky horolezecký svaz (Tjeckiska klätterförbundet), sök på nätet för exakt adress, kan ej i huvudet. De kan hjälpa er med klätterförare.

Det finns en hel del tjeckisktillverkade kvalitetsprylar som har med klättring att göra. För att nämna några märken: Singing Rock (tillverkar kritpåsar, prisvärda selar m.m.), Rock Empire och Triop. Jag vet att det finns en välsorterad klätteraffär i Prag, vet ej om den är i centrum, ska kolla upp det. Annars kanske ni kan fråga någon från det tjeckiska klätterförbundet, de brukar kunna hyfsad engelska :)

Hälsningar
Petra
 
Det ÄR billigt...:)

Var i Prag i höstas å snubblade över en klätterbutik med ganska bra sortiment (även skid/alpin kläder, campingutr, etc, men ett tydligt klätterfokus med allt från skor + liten vägg där man kunde "testa" skorna..till rep, friends, karbiner, isyxor - U name it!) Det VAR superbra priser på det mesta (dom hade dessutom totalrea när jag var där).

Affären låg antingen på "Stefanicova" eller "Ujezd" i närheten Mala Strana-parken (på vänster sida om du har näsan mot Karlsbron).

Good luck!

/K
 
Jodå

Affären som det talas om i föregående inlägg, ligger på Ujezd, men nummret minns jag inte. Iallafall på flodens västra strand mellan karlsbron och den andra bron söder om.

Det finns ett gäng olika affärer, bla en kedja som jag tappat namnet på. Nej! Hudy sport var det!!! Finns på flera ställen.
Ett tips är att ta närmsta telefonkatalog och slå på sport. Klättring heter horolezecký.
Ett annat tips är att gå dit först på resan, då de kanske inte har allt, men de är supertrevliga och villiga att skaffa fram allt du önskar!

Ytterligare ett tips: om ni skall handla annat, ta en spårvagn en bit ut från centrum och handla där. Prags centrum med alla turister pressar upp priserna rätt så bra!


Jag kan maila dig några bra adresser jag har hemma Micke!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KlÄttershopping i Barcelona? Klättring allmänt 1
Raskolnikov Shoppa i Prag Klättring allmänt 2
Per J Priser på RE i Prag Klättring allmänt 1
fson Prylar i Prag? Klättring allmänt 14

Liknande trådar