Sett på Klättermusens hemsida de har lanserat nya ryggsäckar. Grip och Tor. Finns i olika storlekar från 40 till 80 liter. Tycker de ser intressanta ut. Äntligen har Klättermusen satt dit lite fickor redan från början och det är inte längre bara en påse med bärremmar. Tex har Grip två stycken elastiska fickor på utsidan och Tor har en elastisk sidficka och ett topplock man kan ha som separat väska + ingång i säcken från framsidan vad jag fattar det som.
Det glädjer ju också att de skippat persiennsnörena och har vanliga remmar numera till bärsystemet. Något som fått mig att avstå deras säckar - utom min älskade Flinta som jag använder flitigt :-D Då den har vanliga hederliga remmar.
Tyvärr verkar de inte ha det regntäta material som tidigare säckar har. 3 meter på dessa nya vs 23 meter på föregående modeller tex arvaker och liknande.
Vad tycker ni ?
Mvh Johannes
Det glädjer ju också att de skippat persiennsnörena och har vanliga remmar numera till bärsystemet. Något som fått mig att avstå deras säckar - utom min älskade Flinta som jag använder flitigt :-D Då den har vanliga hederliga remmar.
Tyvärr verkar de inte ha det regntäta material som tidigare säckar har. 3 meter på dessa nya vs 23 meter på föregående modeller tex arvaker och liknande.
Vad tycker ni ?
Mvh Johannes