kommer undan med sådant här fortfarande.....
I och med att de låga priserna bygger på att miljö och arbetskraft i utvecklingskläder utnyttjas hoppas jag snarare att kunder och företag skaffar sig ett samvete och att priserna rör sig uppåt.
Då "outdoor-märken" som Patagonia och Fjällräven tar ett betydligt större miljö och samhällsansvar än många andra klädföretag är det naturligt att detta syns på prislappen.
Är det inte mer orimligt att en anorak kostar 800 kr än att den kostar 4500 kr?
5000 kr ska du inte betala för en softshelljacka. Det är rena rånet och står inte på något sätt i relation till vare sig produktionskostnader eller kvalitet. Samma bondfångeri som när Fjällräven sålde en G1000-anorak för 4500 för några år sedan. Förvånar mig stort att outdoor-märkena kommer undan med sådant här fortfarande.
/Mats
I och med att de låga priserna bygger på att miljö och arbetskraft i utvecklingskläder utnyttjas hoppas jag snarare att kunder och företag skaffar sig ett samvete och att priserna rör sig uppåt.
Då "outdoor-märken" som Patagonia och Fjällräven tar ett betydligt större miljö och samhällsansvar än många andra klädföretag är det naturligt att detta syns på prislappen.
Är det inte mer orimligt att en anorak kostar 800 kr än att den kostar 4500 kr?