Reålagskamrat sökes!
Tjena!
Niklas heter jag. Är en skåning på 27 år som varit vilse i Stockholm sedan några år tillbaka! Bor i Sollentuna där jag jobbar som polis. Trivs med mig själv och mitt liv i största allmänhet. Upplevs av de flesta som trevlig och spontan, lätt för att umgås med olika människor. Ägnar min fritid åt så mycket friluftsliv jag hinner (önskar dock att jag hunnit mer...). Gillar förutom att klättra även att paddla kajak (havs & fors), fjällvandra sommar som vinter, långfärdsskridsko, dyka, hoppa fallskärm etc. etc.
Har klättrat i ca 5 år nu. Inne och ute, is och klippa. Ska gå klätterförbundets alpinkurs i sommar och behöver fler replagskamrater för att hinna träna tillräckligt. Flera av dem har tyvärr flyttat, bildat familj etc. så det börjar bli tunt i andra änden av repet :-(
Jag leder klippa i registret strax under grad 6. Klättrar mest för naturupplevelsen, jagar inte grader men pressar gärna gränserna emellanåt. Sportklättrar och bouldrar sällan men borde nog ägna mer tid åt det. Leder mer än gärna både på is och klippa. Inte alltid så fort men mestadels på ett säkert och stabilt vis när berget tillåter. Söker en replagskamrat som har lust att klättra framförallt utomhus nu när våren gör sig påmind. Du behöver inte vara jätteduktig eller kunna leda. Jag delar gärna med mig av min lilla erfarenhet eller tar del av din (det är ju så man blir bättre!). Det är bra om du inte är nybörjare men huvudsaken är att vi funkar som replag. Jag arbetar skift och är ofta ledig mitt i veckorna. Om du är det också är det naturligtvis bra.
Hör av dig om du har lust att klättra med mig.
Ha det fint!/
Niklas Tuvesson