Klätterbrallor

Re: fråga..!

kletterdregg; sa:
Alltså i rent tränings syfte. för att få ordning på utrusningen och alla grejor såundrar jag om man
kan man kanske få övernatta på portaledgen på karbin?jag vill förbereda mig riktigt ordentligt..
Planerar tredagars bestigning av ett riktigt
monsterblock!(bara jag inte psykar ur på anmarschen..)
Sen ifall nån är sugen på att haka på så är det bara att höra av sig..
P.S Du bör ha never av stål och stenhård attityd D.S

Jag hänger på! Dock utgår jag (beträffande träningen inomhus) från att Karbin tycker att det är OK, men frågan som kan uppstå är väl om man behöver betala inträde för dag två?
 
Det finns många schyssta märken som gör sådana brallor som är sköna att klättra i, Tierra, haglöfs, naturkompaniet, det finns massor med alternativ. Gå in i en friluftsbutik, det finns ju många att välja på i sthlm, jag lovar dig att du kan hitta schyssta grejer där.
 
Brallor....

Ok med Prana-brallor men själv skulle jag kunna ta tok fulaste pyjamas byxan för att ha råd att åka till schyssta klippor istället.
 
Det här är ett par väldigt sköna brallor för inne/sportklättring
http://www.addnature.com/product.as...1273&mscssid=4LRUEJHS8WVW9HLA396DN7T76W3QE0BB
(eller om länken inte fukar, gå till addnature.com, klicka på klättring/kläder och sen hittar du Mammut thunderhead pants.
Verkligt mjuk och fin bomull, sköna i midjan (ej ivägen för selen), går lite nedanför knät. Har tvättat mina hur många gånger som helst och de håller färg och form och är fortfarande lika mjuka och goa. Storlek S är lagom på liten tjej.

Om du vill ha en mer trad-variant så kan jag bara rekommendera Klättermusens Mithril-byxa. Har haft mina i allt från snålblåst till +37 grader (men då kavlade jag upp benen). De är dessutom myggäta!!!