En viktig del, när man ska optimera kläderna och inte sätta på sig för mycket, är att ha rejält förstärkningsplagg på sig in i det sist och direkt tillgängligt vid målgång. Samt att man inte slarvara med handskarna när man plockar ut kalla skidor och stavar mm ur bilen.
Jag brukar se till att pjäxor är bytta, skidor framlagda, allt fipplande med övriga prylar är klara och därefter göra en rejäl uppvärmning i form av "åkarbrasa" så man får igång cirkulationen ut i fingrarna samt hoppa/springa på stället någon minut så hela kroppen är varm.
Därefter kastas dunjackan in i bilen och man drar i väg. På så vid undviker man även dom där första fem minuterna av små-huttrande.
Sen måste jag säga att av alla lager1 underställ jag provat är craft i en klass för sig, det ger en betydligt "torrare" känsla, än övriga. Dock har craft en billig variant, tror den heter "basic" som är lika sliskig som övriga märken.
När det gäller handskar, som ju också slits en del om man åker mycket, kan man komma billigt undan och hitta mycket bra alternativ hos jula mfl, samma kvalité men marknadsfört under "arbetshandskar" ger ett betydligt lägre pris.