• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klädsel under Lidingöloppet

Använd samma som på träningen. På söndag är det inte läge att prova något nytt - det är ju inte roligt att bryta på grund av oväntat skav..

Söndag???

Lidingöloppet går på lördag!

Då blir det som vanligt grisväder, regn rusk och elände. Ser fram mot gyttjan på Grönsta. Klädvalet där är underställströja (lång), tajts och eventuellt en windstopperväst el.likn. Åtminstone för mig.

På söndag ska det bli fint fikaväder, så de som vill springa en runda då också kan väl köra i tex. kortbrallor och underställströja...

;-)

/ G

Fel variant av loppet

Hej!
Tjejlidingöloppet går faktiskt på söndagen!

Svaret på klädsel är dock samma som på träning tycker jag i alla fall, kanske lite varmare om det är kallt så att man undviker kramp. Man får stå ett tag och vänta innan loppet börjar och då kan man bli avkyld.
Lycka till!

/L-E

Nä, självklart ska jag inte testa något nytt, men jag tycker att det nästan alltid på träning är svårt att klä sig sådär lagom...

Tror ni att det funakr att vara barbent, eller fryser man ihjäl då?

De senaste gångerna på träning, har jag haft ett vanligt linne under en tunn skaljacka. Vad tycker ni, är det bättre att ha detta och sedan kunna knyta jackan om midjan om det blir för varmt, eller skulle ni rekommendera ngt annat?

Mössa och vantar

Hur mycket kläder du behöver ha på dig vet du nog bäst själv. Också väldigt svårt att säga något när man inte vet vilket väder det blir. Om temperaturen är runt 15 grader och det inte regnar och blåser alltför mycket skulle jag ha shorts och t-shirt. Några grader kallare och jag skulle byta ut t-shirten mot en långärmad tröja. Om temperaturen går under 10 grader byter jag till långa byxor.

För att på ett enkelt sätt reglera värmen när jag springer använder jag mössa och vantar. Enkelt att ta av och på medan man springer. Shorts, t-shirt och vantar kanske ser lustigt ut men funkar väldigt bra. Ta med en sopsäck eller en gammal tröja så håller du värmen när du väntar före starten.

/Klas

Det beror lite hur fort du springer

Skall du köra hårt, så är en t-shirt i funktionsmaterial och korta tights eller shorts helt ok. Du behöver inget vindtätt, det kommer du bara att förlora mer vatten på och det blir riktigt svettig. Om du inte tror på kort ärmat så är en lång ärmad underställströja helt ok. Vantar och mössa och överdrags kläder är bra före och efter.

Lycka till

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg