Ska göra debut i Lidingöloppet den 28:e september och har lite funderingar kring kläder. Tränar normalt i vanliga shorts eller joggingbrallor samt t-tröja eller sweatshirt. Vid längre joggingpass har jag dock känt av tendenser till skavsår på lårens insidor. Och eftersom loppet är ungefär 5-10 km längre än mina långpass normalt är misstänker jag att det kan bli outhärdligt med de byxalternativ jag normalt använder. Vad rekommenderas för att slippa skavsår? Tights? Samt, jag bor i Malmö och här är klimatet rätt okej även i slutet av September. Vad kan man räkna med i Stockholm vid samma tid? Bör man räkna med att det är lite kyligt och regnigt eller är det ungefär som här?
Alla tips på kläder till loppet tas tacksamt emot!
Någon fler från Malmö som ska springa förresten? Maila gärna. Har tåg bokat redan men avbokar gärna och hoppar in och delar soppakostnad om det är någon som ska köra upp.
Alla tips på kläder till loppet tas tacksamt emot!
Någon fler från Malmö som ska springa förresten? Maila gärna. Har tåg bokat redan men avbokar gärna och hoppar in och delar soppakostnad om det är någon som ska köra upp.