Har aldrig paddlat förut men i somras köpte jag en surfski och en vingpaddel för att börja motionspaddla. Jag paddlar bara i plattvatten i en liten sjö och nu på hösten har jag kört med ett par neoprenbyxor + ett par Nelo-shorts för att få bra glid mot sitsen samt paddelskor i neopren. Men på överkroppen har jag bara en vanlig underställströja och en tunn skaljacka utanpå. Jag har ännu inte lyckats välta, har en stadig Epic V8, men tycker det börjar bli lite olustigt nu när det börjar bli så kallt i vattnet då jag vet att underställ och skaljacka inte är det bästa om man skulle hamna i vattnet.
Tyckte en neoprentröja skulle funka så jag beställde en NRS Hydroskin LS men varken L eller XL passade mig, var aldeles för stor över midjan och jag antar att en neoprentröja måste sitta tajt för at funka vid ett dopp.
Så min fråga är vad ni kör med när ni paddlar surfski? Har fått tipset att köra med torrdrät men priset avskräcker plus att jag är rädd för att det blir för varmt då jag enbart kör för träning och motion.
Tyckte en neoprentröja skulle funka så jag beställde en NRS Hydroskin LS men varken L eller XL passade mig, var aldeles för stor över midjan och jag antar att en neoprentröja måste sitta tajt för at funka vid ett dopp.
Så min fråga är vad ni kör med när ni paddlar surfski? Har fått tipset att köra med torrdrät men priset avskräcker plus att jag är rädd för att det blir för varmt då jag enbart kör för träning och motion.