• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kille i Skåne söker friluftsvänner

Tjena.

Är en kille från Skåne (Perstorp) som söker efter friluftsvänner.
Är 40 år med ordnat levene, tjej, hus, arbete och massor med friluftsgrunkor som nu legat och samlat damm länge nog.
Gillar MTB, vandring, långcykling, kajakpaddling, har 2 st så det går fint att låna den ena.
Hoppas det finns någon annan på denna breddgrad som är sugen på att paddla i Raslången eller någon Å, cykla och vandra på Söderåsen, kust till kustleden eller andra roliga äventyr. Just nu planerar jag att cykla till friluftsmässan i Bodafors (25 mil) som är 7-9 maj. Tänkte ta 3 dagar på mig för att njuta av naturen på vägen dit.

hej!

Är nästan från dina hemtrakter Båstad men funkar kanske ändå..
kan maila mig på martenkrag´@hotmail.com

Tjena!

Jag bor i Höganäs o brukar numera besöka Söderåsen ganska ofta. Jag klättrar, seglar, surfar, paddlar (har inte testat kajak), terrängcyklar och vandrar. Hör gärna av dig! Jonas_barr@hotmail.com

Även om jag varit i mailkontakt med Stefan kan jag väl skriva lite i denna tråd. Skriver som i min egen tråd på samma tema....

Allt från en hundpromenad till längre turer. Är intresserad av det mesta såsom vandring, skidåkning, fiske, kajak, kite och allmänt friluftsliv. Dock har jag just nu lite extra fokus på långfärdsskridsko, inlines och cykelträning inför vätternrundan. I min profil kan ni läsa lite mer om mig om det är intressant.

Jag mailar dig Jonas...

Jag är på allt som har med friluftliv att göra.
uttråkad pga dåligt med friluftskompisar.
Bor i centrala Malmö.

helg vandring v29,30 i skåneleden

jag tänker vandra i vecka 29 och 30 i skåneleden på lördag och söndagar. tält och matlagning.

mvh
Yang

intresserad!

Hej friluftsmänniskor i Skåne,

Jag har inte varit inne på utsidan på länge så tråden är kanske lite gammal, men här finns en ytterst friluftsintresserad person som nyligen flyttat till Malmö men bor i NV Skåne över sommaren. Jag gillar det mesta, och har bil...!

Skulle vi inte kunna starta en e-mejllista där man postar sina friluftsförslag... (eller detta kanske redan finns, i så fall, sätt upp mej!)

Lottie

Jag bor i nordöstra Skåne (Bjärnum). Jobbar på fd Skogsvårdsstyrelsen, numera Skogsstyrelsen (vård är tydligen inte längre viktigt :c) från och med augusti. Skaffar körkort i höst är planen. Har som projekt att gå hela Skåneleden, nästa etapp är Åsljunga/Båstad, någon gång nu i juli-06. Eftersom jag ensamvandrat varje gång hittils (gått snart hela ledsystemet) vill jag pröva på att gå med folk, även hitta på fler saker.

Epost är fille aparsle hotbrev flugskit se, om någon vill höra av sig.

Lunda påg

Här har ni en till som gärna träffar liksinnade och gör kul saker. Jag har semeser hela Aug och halva Sept, skall dock till nog till Padjelanta/Sarek v32-35 men eftersom jag är alltid sugen på alla former av friluftsliv så är det bara att slå en "pling" om andan faller på.

bananmannen; sa:
Jag bor i nordöstra Skåne (Bjärnum). Jobbar på fd Skogsvårdsstyrelsen, numera Skogsstyrelsen (vård är tydligen inte längre viktigt :c) från och med augusti. Skaffar körkort i höst är planen.

Skogsstyrelsen i Bjärnum!? Blir det Brobykontoret då eller? Bor själv i Osby så det är ju alldeles inpå knuten.

Jobbade tidigare på Styrelsen jag också men bytte till Södra stax efter namnbytet. Nu jobbar jag som skogsvårdsansvarig så jag får med vårdbiten här istället ;-)

/Andreas

ala; sa:
Skogsstyrelsen i Bjärnum!? Blir det Brobykontoret då eller? Bor själv i Osby så det är ju alldeles inpå knuten.

Jobbade tidigare på Styrelsen jag också men bytte till Södra stax efter namnbytet. Nu jobbar jag som skogsvårdsansvarig så jag får med vårdbiten här istället ;-)

/Andreas

Nej. Här finns inget kontor. Jag har faktiskt inte lagt på minnet vilket lokalkontor jag hamnar under, men det är ju Skåne nordöst så det kan stämma.

re: Åsljunga/Båstad

bananmannen; sa:
Jag bor i nordöstra Skåne (Bjärnum). Jobbar på fd Skogsvårdsstyrelsen, numera Skogsstyrelsen (vård är tydligen inte längre viktigt :c) från och med augusti. Skaffar körkort i höst är planen. Har som projekt att gå hela Skåneleden, nästa etapp är Åsljunga/Båstad, någon gång nu i juli-06. Eftersom jag ensamvandrat varje gång hittils (gått snart hela ledsystemet) vill jag pröva på att gå med folk, även hitta på fler saker.

Epost är fille aparsle hotbrev flugskit se, om någon vill höra av sig.

hej,
jag har just gått från borrbystrand till norr om kivik (ca 6 mil) och öm i fötterna. men kommer ändå ta en lite lättare vandring i område kring Båstad vecka 29.
är du intresserade så kan vi träffas där någonstans i skåneleden?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jesperspappa Pappa med 5 årig kille söker likasinnad Träffar 0
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Strupsi Naturintresserad kille i Västergötland söker likasinnad tjej Träffar 0
skogersson 18 kille i Blekinge söker friluft tjej Träffar 2
maarina Träffas i Skåne Träffar 4
MountainMama Friluftsvänner i Skåne! Träffar 2
Emkan Friluftsgrupp i Skåne Träffar 20
helfel Träningskamrat inför GMU Skåne Träffar 0
Koeus Utflyktssällskap i Skåne Träffar 0
Henke_ Vandra Skåne Träffar 2
Ante J Norra Skåne/Södra Halland Träffar 0
nanoonan Vandringskompisar i Skåne Träffar 0
andersss Skulle vara trevligt att träffa naturintreserade singlar i skåne. Träffar 0
majk_bee Friluftsliv vänner i Skåne Träffar 1
Makrofotografen Fotokompisar i Skåne Träffar 0
andersss singlar i skåne Träffar 0
gullankoko påskvandring.... skåne Träffar 1
gullankoko träffar i skåne...södra delen Träffar 1
j_stellan Nordvästra Skåne/Södra Halland Träffar 3
andreasl78 MTB Kompis Sökes i Östra Skåne Träffar 0
Karpaterna.se Vandringsträff i Skåne 25-26 augusti Träffar 3
krullan Friluftskompisar Hässleholm/Skåne Träffar 1
InlinesFreak Inlinesfreaks söker inlinesfreaks (Skåne) Träffar 1
dtakkunen Någon äventyrssugen person i skåne Träffar 0
lundatjejen Utflykter i Skåne Träffar 0
Barringer Lagkamrat sökes till Skåne adventure race Träffar 3
teresia Måla i skåne Träffar 0
6682 Friluftsliv i Skåne Träffar 0
jonnaj1 Söker vandrarvän, sommaren -16 Träffar 3
vandraren83 Friluftsintresserad man söker kvinnlig dito Träffar 0
tisca Friluftsintresserad i umeå söker bekantskaper Träffar 3
såg Söker ressällskap Träffar 0
Sveea Söker "friluftskompisar" i Gällivaretrakterna. Träffar 2
honken1 Söker friluftspartner Träffar 0
rockfotoemma Söker vänner för äventyr! Träffar 2
Tjejerna Två tjejer söker äventyr! Träffar 6
suneglunk Ny i Umeå -barnfamilj söker utevänner Träffar 0
Katty söker vandrings vänner i närhet av Örnsköldsvik Träffar 3
Mahija Söker nya vänner i Stockholm Träffar 18
sökaren2 söker mamman med 2 barn till Legoland o tillbaks 5-7 aug 2012 Träffar 0
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Nzuri Småfet 30-årig enbarnsmor söker... Träffar 0
Misstag 23-åring söker polare med liknande intressen! Träffar 1
Lokesnoke 21-åring söker friluftskompis... Träffar 6
Marped Söker likasinnade tjejkompisar. Träffar 0
aventyrare69 Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten Träffar 0
Mangee 94:a söker friluftspolare! Träffar 9
Mia70 Söker nya seriösa vänner via IRL m.m.! Träffar 0
belone Söker likasinnad Träffar 2
jamen Enföräldersfamilj söker friluftsvänner Träffar 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg