millimeter; sa:Du har rätt, men Bush vann ju i själva verket inte senast! Han vann åtminstone verkligen inte otvetydigt och på rent spel. Hade man gjort rätt från början finns mycket som tyder på att Gore hade vunnit. (Många hävdar ju att Gore faktiskt skulle ha vunnit, men oavsett vad som "skulle ha hänt" så var det som de facto skedde högst tvivelaktigt.) Valet 2000 är inte något man ska "komma över" eller acceptera som "kontroversiellt men korrekt", utan man måste komma ihåg att republikanerna stal ett val de inte vunnit. Skandalen blir bara så mycket större av att det skedde i världens mäktigaste nation. Hade inte valet stulits så hade vi (antagligen) inte suttit här idag och oroat oss (för vems skull man än må oroa sig). Bush har egentligen inte i detta val att göra!
MvH
Vad jag förstod det som blev att antal röster ogiltigförklarade på grund av att de var felaktiga. Jag vet inte om det var tvivelaktigt och om det varit så hade väl Gore begärt en omröstning i Florida som jag har för mig att det gällde.
Sen kan jag faktisk säga att jag tycker trots allr att Bush har skött sig ganska bra. Jag hade katastroftankar i början så jag är lite förvånad.