Jag har Kaitum 3 och har sovit pa bredden med tre barn, alla hade ordentliga liggunderlag eller luftmadrasser och det gick fint bara man inte ar sa lang. Jag ar 170 och barnen kortare och det gick finfint att sova fyra i tremannataltet.
Om jag skulle valja mellan Kaitum eller Keron sa skulle jag tanka efter hur manga ganger jag verkligen skulle behova rivsyrkan osv av Keron. Jag har sjalv Nammatj 2 och det har inte varit uppe en enda gang sedan jag kopte Kaitum. Det som gor mest for mig ar tva ingangar och vertikala vaggar, men att slapa pa 4.7kg for tva personer tycker jag ar mycket, vi kor med 3kg Kaitum for 3 pers - stor skillnad tycker jag.
Varfor behover du GT modellen for att laga mat i taltet?
Racker det inte med att haka av innertaltet en sektion och ha det till matlagning?
Tack för svaret!
Det låter ju bra med Kaitum. Jag var inne och kollade på packpåsarna med Kaitum 3 GT och Keron 3 GT och jag strök genast Keron, det var alldeles för stort (vikten hade jag inte lika mycket emot som storleken).
Du får ursäkta frågan men jag är total novis vad gäller tält. Hur menar du med att haka av innertältet en sektion? Hur blir det när man gör det på ett vanligt Kaitum 3?