Keno -irriterande

Guest

Gäst
Det kommer upp en stor pop-upruta där det står Keno -lätt å vinne (eller något i den stilen) Enormt störande! Om någon på Svenska spel läser det här, kan jag meddela att jag från och med nu aldrig kommer att satsa ett enda öre på Keno. Vad har Svenska spels marknadsnissar egentligen tänkt sig? Kan Utsidans läsare verkligen vara rätt målgrupp? Utsidans läsare: Spelar ni på statliga hasardspel, eller söker ni spänning på annat sätt? Vänligen svara nedan!
/Mattias Puide (som köpt en trisslott en gång i livet)

Ja håll me´ du!!!!!

Skitjobbigt!

Jag spelar inte på Keno och kommer inte att göra det heller!!!

För övrigt så hatar jag popupreklam över huvudtaget!

Det går bort totalt !!!!!

Niclas

BORT

Pop up reklam är riktigt störigt!!! Om jag får välja mellan å spela Keno eller att känna livet i mig på UTSIDAN, så är nog inte valet sååå svårt...:)

Jennie

Hmm...

Tja!

Jag accepterar POP-UPs om det ger möjlighet till gratistjänster som t.ex Utsidan, webhosts, trackers etcetera.

Så det så!

MVH
Jmlove

Något ska väl utsidan leva på...

Så himla fett är det nog inte att driva utsidan, och så där extremt lätt är det nog inte att få in stålar via reklam. Vill vi inte betala medlemsavgift får vi nog acceptera pop-ups, även om det är lite irriterande.

Staffan

nja

Visst, reklam är ju HELT ok i vettiga former. Men när det poppar upp en liten envis vägskylt mitt på skärmen som talar om att man skall titta på Farmen...(!) eller nån annan reklam som iglar sig fast och är svår att bli av med, DÅ blir jag lite trött ;)

Jennie

Detta ämne har ju varit uppe massor av gånger så jag klipper in lite från ett annat inlägg.

Testa följande program så kan ni stödja Utsidan utan att bli irriterad på PopUPs:

AnalogX POW

http://download.cnet.com/downloads/0-3356748-100-915372.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-6.915372

PopUpKiller: STORT program som jag ej testat

http://download.cnet.com/downloads/0-10059-100-6282126.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6282126

Detta är ett bra sätt att inte bli irriterad och ger såvitt jag fårstår ändå lite pengar till dessa gratisiter då fönstret ju kommer upp men inte mer.

Skillnaden mellan denna typ av program är att vissa tar bort fönster INNAN de laddas ned och vissa först efter. Är det någon annan som kör med något riktigt bra program för en reklamfri surfning?

Jag säger som vanligt. Jag tror inte att utsidan blir ledsen om de som tycker pop-uper är jobbigt, sätter in lite pengar på utsidans konto.

Hälsningar
David

Jaja, nu har jag letat och letat och letat. Inte ett kontonummer hittar jag. Kan ni inte fixa en popup med kontonummret?

En hundring för lika mycket intressant läsning som en årgång av Åka Skidor och Utemagasinet tillsammans är ju BILLIGT!!!

Keno kraschar min webbläsare.

Helt ok om reklamen gör sa att utsidan kan utvecklas och leva vidare, men! dessa pop-up fönster gör sa min webbläsare dyker och tar med sig andra program i fallet ocksa, t.ex. Word, Lotus notes mm. Är man riktigt paranoid skulle man ju kunna tro att detta gjorts med avsikt sa att man inte skall kunna klicka bort reklamen. Jag tror dock att det har mer med Microsoft produkter att göra än med ren illvilja. Hur som helst är det mycket irriterande och det skulle vara tacksamt om detta skulle kunna lösas pa nagot sätt.

hälsn.

Stefan

Kraschande Explorer

Fick faktiskt samma symptom jag också. Kenofönstret låste sig...

Och går det inte att nöja sig med banners? Dom är inte hälften så jobbiga som popuppfönster, eftersom man helt enkelt kan ignorera dom, men jag antar att dom av samma anledning ger lägre intäkter...

För att väga upp kritiken med något positivt så kan jag säga att Utsidan i övrigt är utmärkt!

/Patrik

Utmärkt idé

Ja det var en alldeles utmärkt idé att ladda ner gratisprogram och därmed slippa irriterande popup fönster som till råga på allt låser hela explorer.

Annars är kanske idén med kenofönstret att det ska surfas mindre och till förmån för mer uteliv? Eller vad säger Christer och Ulrika på redaktionen?

/Niklas

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg