Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varierar
Jag såg Holmlund & Jansson i på fjällstationen, bläddrade i den och blev väldigt sugen. Ville inte dra med den i ryggan. Har inte hittat den i bokhandeln, skall beställa den. // Roland
Det märkliga är att vi inte behöver vara överdrivet utbildade för att kunna utläsa konsekvenserna av vårt kollektiva handlande - likväl fortsätter vi på den väg som leder till Ragnarök. Egendomligt men det går som en röd tråd genom västerlandets historia.polarhund; sa:Fast det finns ju en i sammanhanget rätt stor skillnad mellan oss och dom andra djuren - vi kan inse konsekvenserna av vårat agerande och därmed har vi en viss möjlighet att påverka våran framtid.
Jag har för mig att sydtoppen vid tillfällen i historien har varit lägre än nordtoppen trots en viss ishätta ovanpå. Tror jag läste det i "Glaciologi" av Holmlund & Jansson. För övrig så är det en väldigt bra bok som jag kan rekomendera till alla som är intresserade av glaciärer och inlandsisar. Köpte den i butiken i Keb i sommras och jag kunde inte sluta läsa den föränn den var utläst.
Jag såg Holmlund & Jansson i på fjällstationen, bläddrade i den och blev väldigt sugen. Ville inte dra med den i ryggan. Har inte hittat den i bokhandeln, skall beställa den. // Roland