Enligt kartan finns där en bro utmärkt både vid Vistasstugan och vid mynningen till Unna Räitavagge så hoppas det stämmer och isåfall ska inte vad vara nödvändigt.Jag gick också över vid kraftverket, jag övernattade i Hunddalshyttan och leden var markerad precis förbi kraftverket. Det var inte svårt eller på något sätt riskabelt att gå där.
Jag hade Calazos karta och där är leden inte riktigt rätt ritad på den norska sidan. Bland annat korsar man jokken i Oligavaggi på ett annat ställe än där det är markerat på kartan. Jag vek av innan Cunnojavri-stugan och gick mot Unna Allakas, där var det ganska sumpigt och svårt att hitta vägen. Jag har läst någonstans om en ny väg mellan Cunnojavri och Unna Allakas.
Här finns mitt färdspår https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1zJafSurM-9J7acAz0_N6EM0FvOc för den här sträckan.
På din plan ser det ut som om ni tänker korsa Vistasjokka, jag har aldrig testat det själv så jag vet inte om det är möjligt, jag har bara hört att det är lite knöligt. Ett alternativ för er skulle ju kunna vara att gå Unna Vistasvaggi.
Katterat-Unna Allakas-Alesjaure-Vistas-Sielmatjåkka-Nallo-Unna Räitavagge-Nikkaluokta
- Trådstartare nicko_
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
Katterat – Hunddalen – Cunojavri - Unna Allakas – Abiskojaure – Abisko
- Börjat av givin
- Svar: 18
-
-
-
Katterat - Hellmotn --> fraga gällande sträckan Hunddalshytta till Lossistua
- Börjat av flindvl
- Svar: 2
-
-
-
Nordkalottleden, sträckningen Katterat - Ritsem (via Sitashyttene, Pauro, Röysvatn)
- Börjat av Gunnar81
- Svar: 1
-
-
-
-
-
-
-
Abisko-området: Från Gátterjavri till Katterat/ Sördalen med skidor.
- Börjat av TuomasSakari
- Svar: 0
-
-
Info or guide for Katterat to Rombak walk (Navvy Trail) please
- Börjat av 2boots
- Svar: 9
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Rutt från Sverige till Norge (Narvik eller Bodö/Sulitelma/Sulitjelma)
- Börjat av barasara
-
Abisko till Vakkotavare, via Unna Allakas (eller inte ?) i Augusti
- Börjat av Jesper1972
-
-
-
Katterjåkk - Unna Allakas? Hoiganvaggi, och området däromkring?
- Börjat av CB från GBG
- Svar: 13
-
Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita
- Börjat av Llama
-
-
-
-
-
-