Hej! Planerar en ensamvandring i början på september med start i Katterjåkk > Unna Allakas > Sjangeli > Hoiganvaggi > Kårsavagge > Abisko. Har vandrat en del i området tidigare. Både på och utanför leder. Dock aldrig ensam, så det ska bli spännande!
Sträckan Sjangeli till Hoiganvaggi har jag några funderingar kring. Kan någon tipsa om ett bra ställe att korsa Valffojohka, för att därefter ta sig upp och över fjället.
Funderar även kring vadet över Hoiganjohka, väl nere i Hoiganvaggi. Är det brett och strömt eller hur ser det ut? Kan man ta sig över i närheten av Vuolip Duvvras, vore det schysst, då jag ska vandra vidare över fjället till Kårsavagge.
Har ni andra tips och tankar kring rutten tas dom gladeligen emot, tack tack!
Sträckan Sjangeli till Hoiganvaggi har jag några funderingar kring. Kan någon tipsa om ett bra ställe att korsa Valffojohka, för att därefter ta sig upp och över fjället.
Funderar även kring vadet över Hoiganjohka, väl nere i Hoiganvaggi. Är det brett och strömt eller hur ser det ut? Kan man ta sig över i närheten av Vuolip Duvvras, vore det schysst, då jag ska vandra vidare över fjället till Kårsavagge.
Har ni andra tips och tankar kring rutten tas dom gladeligen emot, tack tack!