Katmai Jacket

Hej..

Tja, inte tjock tjock som en ylletröja av vintermodell kan vara men inte heller som en tunn fleecetröja som det blåser igenom, någonstans mitt i mellan :) Riktigt skön tycker jag.

Mvh // Johannes
 
Hej
Jag har en sådan fjällräven jacka, har haft den i 5 år. Är lite kluven till vad jag tycker om den. Den är varm och tät, passformen känns lite fyrkantig och rak, jag har en i strl M och får inte plats med tjockare plagg under för då blir det stelt och otympligt. Men den är slitstark, har några små hål här och där och dragkedjan börjar ge sig, men då har jag inte varit snäll mot den. Har använts till allt möjligt från jakt och promenader till jobb och vedhantering. Skulle dock aldrig betala det priset för den, när jag köpte min tror jag nypriset var 1700:- och jag betalade 900:- det får jag nog säga att den var värd.
/ henrik
 
Nu tycker jag istället att Katmaijackan är på tok för dyr, och misstänker att den är rätt stel också.

Har idag tittat på Woolpowers full zip jacket 400 och tyckte att den satt som en smäck. Dock vill jag hellre ha en 600-grams. Tanken är att ha den under en skaljacka.

Så vad sägs, är detta smart eller är det bättre att köpa en gammal hederlig haglöfsfleece?

woolpower-woolpower-jacka-lng-dragkedja-600.jpg