Håller med!
Vad jag hört om festivaler med just den musikstilen röks det på ganska rejält bland deltagarna samt att de är ofta inte guds bästa barn... Så där får du nog hoppas på att försäkringen är generös med att inte skriv ner värdet på tältet för mycket.
Jämför med vilken annan festival som helst och titta på vilken typ av brott som anmäls så kommer du nog få en annan uppfattning om reggae-folket... Vem orkar bråka och slåss då de har rökt ner sig? Knappt så de tar sig till scenerna ju, de sitter ju bara som zombies och gungar till musiken.
Bor i Uppsala så även om jag inte är någon besökare av Uppsala reggaefestival så ser man ju de som kommer till stan den helgen. Och minns jag inte helt fel så vist var det många brott anmälda sista åren, ca 200 stycken men knappt 10 av dem var våldsbrott eller tyngre narkotikabrott...
Försäkringsbolaget ska du vända dig till på en gång, du kan ha så tur att du har ett Drulle moment där i, de kan dock yrka på oaktsamhet som tidigare talare nämnt men då ska du överklaga på studs!
Arbetar själv inom försäkrings branschen och gjort det ett par år, så har du rätt hemförsäkring ska det inte vara något problem och bråkar det så förlorar man inget på att överklaga (vilket oftast är bra att man gör oavsett för summan man får brukar öka efter överklagan)
Och som gammal graffitimålare (90-talet i tidiga tonåren) så vet jag att de färger vi använde krackelerade sönder på väldigt många tyger av syntet då de inte suger upp färgen och lägger sig som en stel yta utanpå tyget så har du tur kan du få bort den. Men gå för guds skull inte på något lösningsmedel för klotterfärg för det är bra starka saker ska du veta i dem, kommer garanterat lösa upp tältduken...