Kartor till Meridian
Hej!
Du har följande att välja på (med Norrland tror jag att du önskar kartor norr om den del där den inbyggda grundkartan blir rätt ointressant):
Skaffa WorldWide Basemap. Grundkarta med något mer/bättre info om sjöar, vattendrag och kustlinjer än den inbyggda, mycket bättre norr om Örnsköldsvik. Det finns ett exempel på Axhedehanssons hemsida över hur kartan ser ut i Abiskotrakten. I mina hemtrakter (Östergötland) är höjdinformationen rätt tråkig att titta på eftersom det är runt 100m mellan kurvorna!
Vänta på Topo Sweden. Detaljkarta som till helt nyligen funnits nämnd på Axhedehanssons hemsida men nu försvunnit! Det borde vara en utmärkt karta att ha i navigatorn när man är ute i skog och mark när/om den kommer ut. Den finns bl.a. för Norge och Finland idag så någon med erfarenhet från de produkterna kanske kan tipsa om hur bra den är.
Skaffa DirectRoute. Detaljkarta för , i huvudsak, bilkörning med autoruttfunktion. Innehåller vägar, hotell och annat men inte topografisk info.
Gör din egen karta från inscannade kartor. Det finns beskrivet i Yahoo-gruppen MobileMapper men har ännu inte utvecklats till ett sådant skick så att vem som helst går iland med det. Obegränsat med tid och tålamod skulle jag tro är en förutsättning!
/Urban