Karrimor K2-111 flexifuel

Många håller hårt på just sitt kök i på utsidan och har nog inte testat rubbet på marknaden. För att få in lite nytt blod i debatten så undrar jag om någon testat denna (på pappret) hårda konkurrent till Primus Omnifuel:

Karrimor K2-111 flexifuel
Vikt 354 g (tillverkarens uppgift)
Bränsle: "Allt" inkl gas utom rödsprit
Pris: Ca 1000 NOK enligt kelkoo (i Norge)

Har någon på forat sett närmare på köket i verkligheten? Finns det att köpa i Sverige? Har någon testkört det? Och hur länge då? Erfarenheter?

Jag är inte ute efter att köpa ett nytt kök - mitt KAP har fungerar förträffligt, utan vill hålla mig orienterad om marknadens alternativ.

Hälsningar

Tommy

öringen; sa:
Inga erfarenheter alls, men det ser ju bra ut iaf och till ett tilltalande pris

k2-111a_2_ny.gif
Inga erfarenheter alls, men det ser ju bra ut, men priset er ex flaska.

Optimus, Primus, MSR (och KAP) er jo mulige å reparere med deler fra markedet.

dsk

Enligt tester i den finska Retkitidningen hölls kastrullen stadigt på köket däremot var dom underliggande stöden lite klena. Regleringen av effekten fungerade bra. Pumpen fick däremot kritik, liten och gav dåligt fäste. Packningarna läckte vid köld och för rengöring av munstycket måste hela köket skuvas i bitar. Lätt stopp i munstycket. Köket fick två "lågor" av fem möjliga. Testet vanns av Primus Omnifuel.
koivu
[Ändrat av hhhh 2006-06-06 kl 12:26]

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg