Lolli; sa:jag betvivlar inte alls att de är varma och mycket trevliga personer, men - är det relevant?
"Otroligt trist när en diskussion som skulle kunna vara intressant blir ett rent personangrepp"
enligt de senaste inläggen så är det alltså Jantelagen och personangrepp om någon ställer frågor om en äventyrares verksamhet? Det är ingen som svarar på frågorna, (utöver att man inte har anledning att betvivla att...)
istället angriper de skribenterna som frågar, DET är direkta personangrepp och följdaktligen kan jag inte tolka det som något annat än grova påhopp i avsikt att få kritiska eller undrande röster att hålla käften och inte ifrågasätta något.
Ikoner får inte ifrågasättas? Är det det, det handlar om? Eller finns det andra skäl varför man inte får undra, varför det ska tystas ner?
Jag förklarade förut varför jag undrade, och jag har inte gjort några personangrepp mot vare sig Sträng eller Flock. (Eller Kropp, för den delen, vad han nu har med det här att göra).
nej i detta fallet är det inte relevant huruvida de är varma och trevliga. antingen har de eller så har de inte gjort vad de eller någon annan påstår.
ang svara på frågorna.
gå till källan.
fråga dem som det gäller. är det ett ifrågasättande om någon har gjort något eller inte måste det ju vara det enklaste att fråga de som var där. bevis mm måste ju de sitta inne med.
vill du diskutera en företeelse som sådan dvs typ "räknas en bestigning om man vänder X meter från toppen" så kan man säkert få bra svar i ett sådant här forum. om det däremot är en specifik händelse som ifrågasätts "har de verkligen gjort si eller så" och det inte är helt uppenbart då måste det ju rimligen vara enklare att fråga de som var där om vad de gjorde istället för att lita på en massa rykten och andra/tredje/fjärde/femtioelfte hands uppgifter eller hur ? du lär ju alltid kunna hitta folk som har hört det ena och andra som hört det andra. oavsett så lär du ju inte hitta svaret här. här blir det bara skvaller.
Denna tråden är ju mer eller mindre ett stort ifrågasättande över vissa personers bedrifter, vilket åtminstånde jag ju då tycker borde vara enklare att bara fråga dem själva istället för att spekulera på ett forum någon stans där de inte ens har en chans att försvara sig om de nu ens känner till angreppet på sin person.
Det har ju tidigare i tråden påpekats att ni (gruppen som ifrågasätter) kanske borde fråga de som utfört handlingen, vilket då ni inte ens verkar vilja försöka ens. då ser jag nog de efterföljande inläggen mer och mer som påhopp och slander än att söka sanningen. hade man sökt sanningen skulle man väl rimligt vis frågat de som var där.
vi andra kan ju bara spekulera.
mina 2 c
edit för rättstavning och syftningsfel
[Ändrat av hobbes 2005-04-29 kl 06:00]