Mezzner; sa:Kong har ovala med key-lock. Jag _tror_ att mina Bonatti har key-lock också.
Bonattikarbinerna är ju från Kong...
Ursäkta förvirringen!
Mezzner; sa:Kong har ovala med key-lock. Jag _tror_ att mina Bonatti har key-lock också.
Mezzner; sa:Beträffande resonemanget att man ändå har karbinerna, bygger ju på att man har mer karbiner med sig än man behöver, och då spar man ju ingen vikt? Lite tillspetsat kanske men beroende på situaionen så finns naturligtvis risken att man har t ex sina småkammar placerade, när man behöver karbinerna. Undantag från detta är väl när man har alla prylar och gubbar uppe på stand eller utsteg och bara ska fira av.
Ja, PC och jag är rörande eniga om karbinbromsens förträfflighet och vi håller ju en hel del kurser ihop. Däremot har jag hört från en person i förbundets UK att den avancerade kunskapen knappast hade plats ens på en fortsättningskurs. Det brukar ta 5 min att gå igenom och den är så enkel att man troligtvis kommer ihåg den om man en gång lärt sig den.Mezzner; sa:Jag har fått lära mig just på forts-kurs av karbinbromspropagandisten längre upp i tråden...
Ingen extrem kunskap men jag har ej haft tillfälle att nyttja den (ännu). Sånt är väl största problemet med färdigheter förvärvade på kurs...
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
karbinbroms... | Klättring allmänt | 10 |