Jodå runt har jag gått! Det var en dag när Nordan blåste som fan, bästa vågorna på våran sjö (Rossen ) då. Det var blötsnö i luften och kallt som fan, jag kämpade ut i motvind efter land, rakt norrut. Vet inte hur länge jag paddlade men när jag var rejält trött tog jag ett tokigt beslut ( det är lätt att vara efterklok ) och svängde ut mitt ut på sjön för att vända och surfa hemåt. Jag vet inte vad som hände men plötsligt hängde jag upp och ner och tänkte att nu gick det åt helvete.Måste tyvärr erkänna att rollen behärskar jag inte så det fick bli en wet exit. Att börja träna flottörräddning är också lite sent när vågorna är meterhöga, och fingrarna stelnar snabbt trots neohandskar. Ja det var dumt , jag vet, vattnet var bara ett par tre plus, och en bra bit till land, så jag fick driva med och försöka simma i sidled för att träffa en udde.De blöta kläderna gjorde att jag blev för tung för att häva mig upp, försökte men kom bara halvvägs, sedan var det tvärstopp och då är jag trots allt rätt så vältränat och ej överviktig. Det gick bra den här gången. Veckan efter beställde jag en torrdräkt och jag har bestämt mig för att nu jävlar ska rollen sättas.
Har fått ett lite annat perspektiv på säkerheten efter detta.
Stefan B