• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kan katt-tramp skada foster?

Som sagt, hoppas att åtminstone en del är påhittat. Eller har det blivit normalt att lämna ut så privata uppgifter om sig själv på internet? Jag har kanske blivit gammal...

Tror inte att det beror på att du är gammal. Snarare är det ditt kön som spelar in. För ja, vi arma stackare av det täcka könet är väldigt öppenhjärtiga - särskilt när det kommer till att diskutera förlossningar. Att diskussionen försiggår på nätet spelar nog ingen roll.
 
Tror inte att det beror på att du är gammal. Snarare är det ditt kön som spelar in. För ja, vi arma stackare av det täcka könet är väldigt öppenhjärtiga - särskilt när det kommer till att diskutera förlossningar. Att diskussionen försiggår på nätet spelar nog ingen roll.

Så som representant av det otäcka könet anser jag att gravida kvinnor är hiskeligt nojjiga.

/Ulf
 
Öhrnell;338314 sa:
Tror inte att det beror på att du är gammal. Snarare är det ditt kön som spelar in. För ja, vi arma stackare av det täcka könet är väldigt öppenhjärtiga - särskilt när det kommer till att diskutera förlossningar. Att diskussionen försiggår på nätet spelar nog ingen roll.

Att diskussionen försiggår på nätet är snarast en fördel, eftersom ingen kan be en att vara tyst eller överrrösta en. På internet får man alltid tala till punkt.
 
För ja, vi arma stackare av det täcka könet är väldigt öppenhjärtiga - särskilt när det kommer till att diskutera förlossningar.

Det handlar också om generationstillhörighet hur mycket man snackar.

När det handlar om just missfall tycker jag att det ska diskuteras öppet (vilket ens föräldrageneration uppenbarligen inte tyckte). Missfall är oerhört vanligt, men ändå är det många som blir helt förkrossade när det sker, eftersom de inte har hört talas om andra som har råkat ut för det eftersom inga pratar om det.

Missfall är (precis som lyckade och helt vanliga förlossnigar med helt vanliga barn) en del av föräldraskapet. Den egna statistiken ser ut som följer: 1 född, 1 missfall, två i magen. "1–1 och två bollar i luften" alltså.
 
Gravidskrönor!

Min flickvän ville ha ut våran lilla grabb när tiden började närma sig. Hennes kompis hade berättat om en dryck som skulle vara bra. Ingefära, peppar och en massa annat blandades i en tillbringare. Efter att jag själv fick provsmaka och insåg att detta faktist inte kommer att gå å dricka så läste jag igenom receptet igen. Jag hade blandat ihop tesked och matsked på cayennepeppar. Som tur var så drack hon inget av det men grabben tittade ändå ut dagen efter. Hur många hade fått höra att denna dryck faktist fungerade om hon hade fått i sig den och sedan på natten fött ungen!=)