• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kan katt-tramp skada foster?

Ibland när nån gnäller lite på att Utsidan-forumet är säkerhetsnojigt eller liknande brukar jag kontra med exempel från www.familjeliv.se för att visa hur många fötter vi har på jorden här i forumet i jämförelse.

Det är världens roligaste (och sorgligaste?) forum, och här är några nya guldkorn:

Kan fostret skadas av att katten trampar på magen?

Har ätit sockerfria halstabletter, har mitt fosters hjärna skadats?

Har ätit en citronskiva från en citron som kanske var lite dålig


Hjälp! Jag åt kanel igår och nu läste jag att det förr användes för att få igång förlossningen. Jag som bara är i vecka 9!
 
Så länge man kan tro att sådant här är skrönor, ja, då kan jag skratta år det, men när det visar sig vara på allvar, då blir jag mest ledsen - å deras vägnar...

HåkanF
 
Så länge man kan tro att sådant här är skrönor, ja, då kan jag skratta år det, men när det visar sig vara på allvar, då blir jag mest ledsen - å deras vägnar...

HåkanF

Ja, man blir ju lite förtvivlad. Kanske därför man vill skratta åt det tillsammans med andra... vad ska man göra?
Det sorgliga är ju att det antagligen är mammans nojighet som är det största hotet mot de här barnen.
 
Huppa huppa, nu stod det ju inte vad det var för katt!

Ett lejon kan ju faktiskt vara rätt maffigt, och även om jag skulle känna mig glad åt att det hade nöjt sig med att trampa på mig så inser man ju att det finns vissa risker med större katter. Det är ju alldeles riktigt att man inte ska ta allt för givet och nonchalera alla hot!
 
Lejon är inte någon katt, det är ett kattdjur men inte nån katt.. Skitsamma egentligen, tycker inte det är så roligt, mest tragiskt. Alltså att folk hellre konsulterar ett anonymt forum istället för att använda sunt förnuft eller vänners råd.
 
Räcker inte underhållningsvärdet i sig? Detta är ju humor! Eller borde vara i alla fall. Ibland undrar jag hur många av dessa trådar som är påhittade. Jag hoppas att NÅN är det i alla fall...
Läste (delar av) kaneldiskussionen. Visst är det lustigt, men samtidigt lite otäckt. Hon som skrivit frågan beskriver i sin profil vad hon varit med om... skrattet fastnar i halsen, så att säga...

Som sagt, hoppas att åtminstone en del är påhittat. Eller har det blivit normalt att lämna ut så privata uppgifter om sig själv på internet? Jag har kanske blivit gammal...