Kan hålla med vissa i tråden till viss del. Vandrar större delen på året i ett par meindl performance, har precis gått abisko - kebnekaise fjällstation (är på fjällstationen nu) och skulle utan tvekan kunna gå samma sträcka igen utan minsta problem. Har inte behövt tejpa fötterna, använder bara ett par strumpor som fortfarande är torra efter 6 Tim vandring utan paus, har inga skavsår eller blåsor och känner mig inte ens trött i benen. Dessa kängor är inga lättviktare direkt men har en bra andningsförmåga, bra passform och dämpning.
Har gått längre sträckor i gymnastikskor och terrängskor, då har trötthet i benen (oftast framsida) och även blåsor på fötter kommit efter någon mil eller två.
Skor är mycket individuellt, det finns inga raka direktiv på vad som är rätt eller fel. Däremot så avspeglar oftast priset kvalité, och i längden så tjänar man in dem pengarna. Har själv haft mina nuvarande kängor i 6-7 år.
Jag hade börjat leta efter kängor som passar, kängorna skall passa och sitta bra direkt efter att man har satt ner foten i dem, därefter så får man gå in kängorna.