Har för närvarande skramlar ihop två sovsäckar, en tunnare med komf. temp +15 och en +7, som enligt denna tråd resulterar i en komf. temp av -3. Tror du det är otillräckligt? Har eventuellt en sovsäck med +/-0 som jag då planerar att kombinera med den med +15. Problemet är dock att den som är +/-0 är 225cm lång för mig som är 170cm lång vilket inte är optimalt..
Jag håller med Brigas, du behöver en sovsäck som klarar ner till MINST -5C (TComfort), dvs undre komfortgräns för en kvinna, om du tänkt sova i tält. Skulle själv aldrig ge mig ut på en sådan vandring denna tid av året med en +/- 0 säck.
Att hålla sig varm, torr och mätt är väsentligt och inget att ignorera. Räkna med att du kommer att möta iskallt regn, snöglopp och iskall vind på din vandring så varm sovsäck, bra kläder och bra regnställ kommer att behövas.
Såg att du skulkle till Naturkompaniet i Gbg och titta. Tyvärr har de ganska höga priser och premierar sina egna varumärken som Fjällräven, Tierra och Primus. Ett tips är att även kolla Fjällsport på Magasinsgatan (även Norröna har en butik där) samt XXL.