Kamera?

Själv tenderar jag (bakåtsträvande som jag är) att ha med en analog och mekanisk kamera när jag gör längre turer. Detta för att slippa att ha med en massa batterier samt för att minska risken för att elektroniken ska bli fuktskadad. Den analoga kameran har ju bara ett batteri för ljusmätaren ;)

Priset man får betala då är ju att man måste bära med sig filmer samt framkalla dessa plus att kameran är lite tyngre. Dock så är en fördel (för mig i alla fall) att bilderna blir bättre: eftersom varje kort kostar så tänker man efter mer innan man tar ett och således brukar kompositionen bli bättre (som sagt, det här gäller kanske bara mig :) ).

Viktigast är nog i alla fall att man har en kamera som man är bekväm med. Alla är inte lika dumma som mig och släpar med sig en tung analog kamera ut i fält :D Men det är också för att jag inte har råd att ersätta min digitala om olyckan skulle vara framme. ;)

Själv tenderar jag (bakåtsträvande som jag är) att ha med en analog och mekanisk kamera när jag gör längre turer. Detta för att slippa att ha med en massa batterier samt för att minska risken för att elektroniken ska bli fuktskadad.

Jag brukar ha en mindre Digital SLR från Nikon med mig. Den klarar ca 700-800 bilder (raw + jpeg) på en laddning vilket oftast täcker mina behov.

Dock finns ju alltid risken att den går i backen eller dör av annan anledning så en kompakt reservkamera följer alltid med också.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Havsvind Upphittad dji kamera i Sarek. Allmänt om friluftsliv 2
Alex00 ladda kamera Allmänt om friluftsliv 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg